خبرهای داغ:
همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(علیه السلام) دومین خانه قرآنی شهرستان فردوس با نام کوثر تاسیس شد.
کد خبر: ۸۵۳۶۱۵۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین قناعت رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس در مراسم افتتاح دومین خانه قرآن شهری عنوان کرد: خانه قرآن کوثر دومین خانه شهری است که مستقیما زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی است.


وی اظهار کرد: خانه های قرآن همان مکتب خانه های قدیم هستند که در حال حاضر هفت خانه قرآنی روستایی، دو خانه قرآن شهری و یک موسسه قرآنی سطح یک شهری در فردوس فعال هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردوس رسالت سازمان تبلیغات اسلامی را در سه حوزه آموزشی، تبلیغی و حمایت از خانه های قرآن دانست و گفت: این رسالت در حوزه آموزش شامل دوره های تخصصی و عمومی قرآن مانند حفظ و روخوانی است.

وی ادامه داد: در مسائل تبلیغی شرکت در جشنواره ها و مسابقات قرآنی، در حوزه حمایت نیز واگذاری برنامه ها، فعالیت های و طرح های قرآنی به خود کانون ها است.

قناعت اظهار کرد: واقفان این منزل مسکونی را به نیت روضه خوانی و عزاداری حضرت زهرا(س) وقف کرده اند، همچنین برخی از اجناس که ارزش مالی دارند نیز جهت استفاده خواهران حوزه علمیه وقف شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین طلایی در خصوص جزئیات این موقوفه گفت: این کانون در منزل محمد اطهری با 400متر مربع زمین و250متر مربع اعیان تنها وقف حوزه علمیه خواهران شده است.

مدیر این خانه قرآنی نیز در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: در صدد هستیم تا شبانه روزی از این موقعیت که در اختیار ما قرا گرفته است؛ استفاده کنیم و تمامی فعالیت های قرآنی اعم از روخوانی و روانخوانی ، حفظ، ترتیل، تفسیر قرآن و همچنین بیان احکام شرعی استفاده کنیم.

فاطمه حافظی تاکید کرد: فعالیت های قرآنی تنها هدف این مجموعه نیست؛ بلکه شرکت در جشنواره های قرآنی، ادبی، مسابقات کشوری و اجرای طرح های قرآنی سراسر کشور از جمله این فعالیت ها برای سوق دادن جوانان خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها