خبرهای داغ:
دشمنان بدانند در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، این امر پایان راه برای ملت ایران نبوده چراکه اقتصاد مقاومتی ابزار ما برای مقابله آنها است.
کد خبر: ۸۵۳۶۱۶۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اهمیت حفظ و تقویت روابط صمیمانه خانوادگی به ویژه میان همسران اظهار داشت: در برخی روایات از همنشینی با زن و فرزند به عنوان عملی فراتر از اعتکاف در مسجد رسول‌الله(ص) یاد شده است.

به گفته وی، نباید اینگونه باشد که همسران و اعضای یک خانواده در کنار یکدیگر باشند ولی از نظر روحی و روانی فاصله زیادی میان آنها باشد، امروزه فضاهای مجازی با هر کاربردی که داشته باشند به این آسیب دامن می‌زنند و دوری معنوی را در یک خانواده به وجود می‌آورند.

امام جمعه قم با بیان اینکه خانواده و محفل انسی که به وجود می‌آورد، بهترین راهکار برای رفع مشکلات اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: روابط صمیمانه داشته باشیم و گفت‌وگو همنشینی میان اعضای یک خانواده را رعایت کنیم، آنگاه با بسیاری از مشکلات مواجه نخواهیم شد.

وی در خطبه دوم به لیالی قدر اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) کسانی که رمضان را روزه بگیرند، شب‌های این ماه را به مناجات بپردازند، بر نماز و فریضه جماعت مراقبت کنند، نماز جمعه به پا دارند و نماز عید فطر بخوانند شب قدر را درک خواهند کرد.

اعرافی در ادامه به تمدید مذاکرات هسته‌ای پرداخت و گفت: امروزه آمریکایی‌ها به دنبال اهداف خاصی هستند؛ اگر مذاکرات به نتیجه رسید آن را حاصل فشارها و تسلیم ملت ایران بدانند و اگر نتیجه‌ نداد، ایران را در فضای بین‌المللی مقصر بدانند و در داخل ایران نیز به ایجاد فتنه بپردازند.

خطیب جمعه قم عنوان کرد: ملت ما بیدار است، به گونه‌ای که سخن و موضع ما در برابر این راهبرد شیطانی این است که اگر مذاکرات نتیجه‌بخش بود به دلیل پایداری ملت ایران و پیشرفت علمی جمهوری اسلامی، مقاومت رهبری معظم و تلاش مذاکره‌کنندگان بوده و اصل این افتخار برای مردم است.

وی افزود: اگر مذاکرات به نتیجه برسد، به دنبال این هستیم که تمام جهان باید خلع سلاح هسته‌ای شود و آمریکا و دیگر قدرت‌ها هم از این سلاح مخرب دست بردارند؛ گمان نکنند تحقیر و تحریم ما را به مذاکره کشانده زیرا ما مرد جهاد هستیم و تهدید بر روی ما تأثیری ندارد.

اعرافی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای را پایان خط نمی‌دانیم، گفت: اقتصاد مقاومتی ابزار ملت ایران برای مقابله با جهانخواران است و دشمنان نیز بدانند به فضل الهی، مردم ایران دچار اختلاف و فتنه‌های داخلی نخواهند شد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: مردم ایران بر عهد خود با امام و شهیدان پایدار می‌مانند و به آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب متعهد خواهند ماند.

وی به روز قدس اشاره کرد و افزود: گرامیداشت این روز، یک حرکت راهبردی و دارای اهمیت فراوانی است؛ امروزه فتنه‌های مختلفی در منطقه ایجاد شده و همین امر اقتضاء می‌کند ملت روزه‌دار با شکوه بیشتر در صحنه حاضر شود و به جهانیان اعلام کند فتنه‌هایی که مستکبران ایجاد کرده‌اند، امت اسلامی را از پایداری در آرمان قدس و دفاع از مظلومان کشورهای اسلامی باز نخواهد داشت.

اعرافی بیان کرد: انتظار از علمای جهان اسلام و همه مسلمانان این است که زیر پرچم دین به دفاع از مظلومان عالم بپردازند؛ متأسف هستیم که گاهی علمایی در جهان اسلام به این اصل مهم کم توجهی می‌کنند؛ از مراکز مهمی همچون الازهر که دارای سابقه درخشان علمی است، انتظار داریم در توطئه‌های فریبکارانه دشمنان اسلام قرار نگیرند.

خطیب جمعه قم در ادامه به ابلاغ سیاست‌های برنامه ششم توسعه توسط رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: این سیاست‌ها برخاسته از عمل فکری رهبری و مشورت جمعی نخبگان جامعه است؛ باید برنامه‌ای قوی‌تر از گذشته در دولت و مجلس تصویب شود که اقتصاد مقاومتی، پیشتازی در علم و فناوری و مقاوم‌سازی فرهنگی محورهای اصلی آن به شمار می‌روند.

وی همچنین به هفته اکرام نیازمندان و ایتام اشاره کرد و گفت: وظیفه همه ما، ایجاد عدالت اقتصادی و اجتماعی است و مسئولان باید در این زمینه پیشگام باشند
ارسال نظرات
پر بیننده ها