هانی زاده در گفتگو با بسیج:
به نظر می رسد ظرف هفته آینده اتفاق خوبی در مذاکرات هسته ای رخ خواهد داد و 1+5 ناچار خواهد بود به توافق خوب با ایران تن در دهند چرا که باراک اوباما درصدد یک دستاورد تاریحی برای خود است.
کد خبر: ۸۵۳۶۱۸۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

حسن هانی زاده کارشناس مسایل بین المللی در گفت‌و گو با خبرنگار بسیج در خصوص سرنوشت مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: در مذاکرات تیم هسته ای با هوشمندی درصدد است از زیاده خواهی‌ها جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه مذاکرات هسته ای به مرحله پایانی خود نزدیک شده است ، گفت: به نظر می رسد پیش نویس توافق نامه نیز تهیه شده است و اکنون در اختیار وزرای خارجه 1+5 است .

وی گفت:در طول این مدت آمریکایی ها تلاش کردند با استفاده از فضا و شرایط موجود فشار بیشتری اعمال شود اما تیم مذاکره کننده ایرانی با هوشمندی درصدد است از زیاده خواهی جلو گیری کند.

هانی زاده ادامه داد: هر توافقی صورت گیرد متضمن سه چیز باید باشد که یکی حق ایران برای داشتن چرخه غنی سازی و تحقیقات هسته ای است، دوم عدم بازدید از مراکز نظامی است و سوم رفع تحریم بعد از توافق جامع بدون هیچ قید و شرطی است.

این کارشناسی مسایل بین المللی در پایان گفت: به نظر می رسد ظرف هفته آینده اتفاق خوبی در مذاکرات رخ خواهد داد و 1+5 ناچار خواهد بود به توافق خوب با ایران تن در دهند چرا که باراک اوباما درصدد یک دستاورد تاریحی برای خود است

انتهای پیام

ارسال نظرات