آیت‌الله توکل با استناد به آیاتی از قرآن کریم با موضوع محاسبه نفس و طی طریق الی‌الله و موانع آن، اظهار داشت: ماه رمضان بهترین فرصت برای توبه و بازگشت به سوی خداوند است.
کد خبر: ۸۵۳۶۲۰۱
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰


 


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به همت معاونت عقیدتی سیاسی پایگاه دریایی شمال ندسا، همایش اخلاق آیت‌الله توکل استاد حوزه و دانشگاه در این پایگاه دریایی برگزار شد.

آیت‌الله توکل در این همایش با استناد به آیاتی از قرآن کریم با موضوع محاسبه نفس و طی طریق الی‌الله و موانع آن، اظهار داشت: ماه رمضان بهترین فرصت برای توبه و بازگشت به سوی خداوند است.

وی با بیان اینکه محاسبه نفس در هر شبانه‌روز مرحله‌ای از مراحل طی طریق الی‌الله است، افزود: اگر مومن از این محاسبه نفس غافل شود از مسیر الی‌الله جا می‌ماند.

این استاد اخلاق در بخش دیگری از سخنان خود، برخی از موانع رسیدن به طریق‌الله را برشمرد و گفت: مؤمن در طریق‌الله به دو مانع مهم برخورد می‌کند؛ یک مانع درونی و دیگری بیرونی است

آیت‌الله توکل اضافه کرد: مانع درونی همان نفس اماره است و مانع بیرونی شیطان است.

وی در پایان به مقایسه این دو مانع نسبت به هم پرداخت و تصریح کرد: در صورتی که این موانع برطرف شود، مومن در سیر معنوی و ملکوتی خود به کمالات و درجات الهیه می‌رسد و در نهایت به قرب الی‌الله نایل می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها