صعود پزشکان بسيجي کوهنورد به قله کرکس و دماوند

مسئول تربیت بدنی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: کوهنوردان این سازمان به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفت‌تیر ۳۱تیر به قله کرکس صعود می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۳۶۳۱۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاري بسيج، حسن امینی‌آذر مسئول تربیت بدنی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور درباره برنامه‌های ورزشی این سازمان اظهار داشت: به دلیل اهمیتی که ورزش با حفظ سلامت افراد دارد، بسیج جامعه پزشکی برنامه‌های صعود تیم‌های کوهنوردی را به تمامی استان‌ها اعلام کرده است و صعود به ارتفاعات کرکس، شاه‌البرز، دماوند و شیرکوه یزد در برنامه‌های امسال قرار گرفته‌اند.بسیج جامعه پزشکی به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفت‌تیر، برنامه صعود به قله کرکس ۳۱تیر ماه انجام می‌شود.

مسئول تربیت بدنی سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: صعود به قله کرکس با میزبانی بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان و با حضور اعضای بسیج جامعه پزشکی سازمان، وزارت بهداشت و درمان و آموزش کشور، شبکه بهداشت کرج، تیم کوهنوردی دانشگاه تهران، اعضای علمی انیستیتو پاستور تهران و تعدادی از اعضای بیمارستان بقیه الله(عج) انجام خواهد شد.

امینی‌آذر افزود: تیم حرفه‌ای سها به عنوان نماینده تیم‌های کمکی در بحث پشتیبانی درمانی صعودکنندگان کرکس به اعضای تیم یاری خواهد رساند.همچنین در فدراسیون ورزش برنامه‌ای را در دست اقدام داریم، که درمان و سلامت را در بحث طبیعت‌گردی وارد کرده‌ایم و هدف آموزش دادن افراد جامعه در مواجهه شدن با محیط زیست است.

مسئول تربیت بدنی سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: در این بحث سالانه برنامه‌هایی بین‌المللی داریم که صعود به قله دماوند به عنوان شاخص‌ترین برنامه جزء این اقدامات محسوب می‌شود.

امینی‌آذر درباره صعود به قله دماوند در مرداد ۹۴گفت: در این صعود 50 نفر از جوانان کوهنورد 17 کشور جهان شرکت خواهند کرد، همچنین تیم ملی امید کشورمان که دانشجویان سازمان بسیج جامعه پزشکی هم در بین آن‌ها حضور دارند، در این صعود همراه خواهند بود.

وی با اشاره به نقش سازمان بسیج جامعه پزشکی در صعود به دماوند گفت: یک تیم پزشکی و پرستاری از جانب بسیج جامعه پزشکی برای هدایت و کمک به کوهنوردان این صعود در ارتفاعات پنج هزار متری مستقر خواهد شد و پرچمی از بسیج جامعه پزشکی کشور را در آن‌جا برپا خواهیم کرد.

ارسال نظرات