خبرهای داغ:
وزیر دارایی یونان امروز شنبه و در آستانه برگزاری همه پرسی سراسری این کشور، نهادهای مالی بین‌المللی را به تروریسم متهم کرده است.
کد خبر: ۸۵۳۶۳۲۵
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، یانیس واروفاکیس وزیر دارایی یونان در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی ال موندو تصریح کرد که کاری که نهادهای مالی بین المللی با یونان انجام می دهند، نامش تروریسم است. چیزی که بروکسل و تروییکای بین المللی امروز خواستار آن است، رای مثبت مردم یونان است تا یونانی ها را تحقیر کند.

مردم یونان باید در همه پرسی روز یکشنبه نظر خود را در خصوص طرح پیشنهادی وام دهندگان بین المللی برای اعطای کمک مالی جدید به این کشور اعلام کنند. نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد که طرفداران و حامیان این طرح با اختلاف ناچیزی از مخالفان آن، پیشی گرفته اند.

صدها نفر نیز امروز شنبه در استرالیا با هدف اعلام همبستگی با مردم یونان در شهرهای استرالیا تظاهرات کردند. بزرگترین تظاهرات در شهر ملبورن برگزار شده است که تعداد زیادی یونانی تبار در آن زندگی می کنند.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان از مردم خواسته است تا در همه پرسی فردا یکشنبه به طرح پیشنهادی نهادهای بین المللی، "نه " بگویند. ولی آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا هشدار داده اند که رای منفی یونانی ها به این طرح می تواند علیه عضویت یونان در منطقه یورو و حتی اتحادیه اروپا باشد.

یکی از برگزارکنندگان تظاهرات در ملبورن استرالیا تاکید کرد که هدف اصلی ما امروز این است که به مردم یونان نشان دهیم ما در طرف آنها هستیم.

یونان و وام دهندگان بین المللی ماههاست که بر سر توافق پول در برابر اصلاحات، اختلاف نظرهای جدی دارند. یونان حاضر نیست در ازای اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر، کمک های مالی جدیدی دریافت کند.

یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است. یونان با تبعات منفی بحران مالی و اقتصادی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها