خبرهای داغ:

کمبود آب در شهرهای خراسان رضوی به ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه رسید

در حال حاضر ۲۸ شهر استان خراسان رضوی با وضعیت بحران آبی دست به گریبانند و کسری برآورد شده آب در این شهرها ۱۰۲۰ لیتر بر ثانیه است.
کد خبر: ۸۵۳۶۳۳۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، استان خراسان رضوی یکی از پرجمعیت ترین استان های کشور است و از نظر رشد جمعیت نیز یکی از استان های مولد و مهاجرپذیر محسوب می شود. این استان بزرگ با دارا بودن 72 شهر به تبع جمعیت تحت پوشش در مصرف آب نیز در بخش شهری جزو استان های پرمصرف دسته بندی می شود.

در حال حاضر از مجموع 72 شهر این استان، 28 شهر در وضعیت بحران آبی قرار دارند و مجموع این کسری آب به میزان 1020 لیتر بر ثانیه برآورد شده است.

پیش بینی ها حاکی از این است که در صورت ادامه روند مصرف در استان، با وجود منابع فعلی آب، تعداد شهرهای استان که با بحران آبی مواجه هستند در تابستان سال آینده به 33 شهر خواهد رسید.

حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در این خصوص اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال آینده با کسری 1300 لیتر بر ثانیه ای آب در شهرهای استان مواجه باشیم.

به گفته این مقام مسئول، با ادامه همین روند در سال 1420، 71 شهر استان با چالش آب مواجه می‌شوند که 56 شهر آن با چالشی جدی مواجه خواهند بود و باید تدبیری اساسی در تعیین تکلیف وضعیت آبی شهرهای استان داشته باشیم.

متوسط مصرف آب در بخش شهری استان خراسان رضوی بدون احتساب شهر مشهد، 13.5 مترمکعب در ماه برای هر مشترک است.

طبق آمار رسمی آبفای خراسان رضوی، 17 درصد از مشترکان شهری این استان در زمره مشترکان پرمصرف قرار می گیرند و 83 درصد مصرفی متناسب دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار