واگذاری زمین دولتی به انبوه‌سازان

مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن گفت: دولت هر جایی که زمین داشته باشد در اختیار انبوه‌سازانی که وارد طرح‌های حمایتی و ساخت و ساز برای اقشار کم درآمد باشد، می‌گذارد.
کد خبر: ۸۵۳۶۳۷۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج ، علی چگینی افزود: طرح حمایتی دولت برای تأمین مسکن کم درآمدها مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی است که قرار است با تأمین زمین از طرف دولت این طرح‌ها با مشارکت نهادهایی مانند بهزیستی، کمیته امداد، خیرین مسکن ساز و شهرداری‌ها اجرا شود.

چگینی اظهار داشت: دولت در بخش‌هایی که مرتبط با گروه‌های کم درآمد است، وارد می‌شود و از هر انبوه‌سازی که در این بخش ورود کند در مرحله واگذاری زمین حمایت می‌کند.

وی گفت: برای واگذاری زمین روش‌های مختلفی در نظر گرفته‌ایم که یا به صورت اجاره به شرط تملیک یا اجاره 99 ساله خواهد بود. تأمین زمین برای ساخت مسکن گروه‌های کم درآمد در قالب برنامه مسکن کم درآمدها، انجام حمایت‌های قانونی و حقوقی مورد نیاز از طرح‌های بازتنظیم زمین در سطح شهرها، تأمین زمین برای افزایش موجودی مسکن در شهرهایی که دولت در آنها دارای اراضی مناسب است نیز از جمله برنامه‌های دیگر وزارت راه و شهرسازی برای تأمین زمین ساخت مسکن کم درآمدها است.

منبع: مشرق
ارسال نظرات
آخرین اخبار