خبرهای داغ:
صدای رسای مردم ایران درباره جنایات آمریکا این است که مسیری را که آمریکا دنبال می‌کند همان شجره خبیثه است که خداوند در قرآن کریم به آن اشاره کرده و از آن انتظاری جز درندگی نمی‌رود.
کد خبر: ۸۵۳۶۳۹۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح امروز نشست تخصصی حقوق بشر به مناسبت سالروز سقوط هواپیمای ایرباس با حضور سرهنگ هدایتی فرمانده مرکز بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سردار نامی جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، عباسی سرپرست معاونت بین‌الملل سازمان بسیج، زاکانی نماینده مجلس، آلیا افتخاری و مدیران و مسئولین سازمان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم عباسی سرپرست معاونت بین‌الملل سازمان بسیج اظهار کرد: حقوق بشر از جملاتی است که امروز زیاد شنیده می شود. جمله حقوق بشر امروزه بازیچه استکبار جهانی شده تا از آن هر جا که منافعش به خطر می‌افتد استفاده کند.

عباسی تصریح کرد: امروز در حالی از ناقضان حقوق بشر در دنیا به عنوان حامیان آنها یاد می شود که از همه ابزار برای سرکوب ملت‌های آزاده استفاده می‌کنند. در جایی از ناقضان رسمی حقوق بشر به عنوان حمایت‌کننده های رسمی حقوق بشر یاد می‌شود و در جایی دیگر ساقط کننده هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را نشان تقدیر می دهند. در حالی که استفاده از سلاح‌های شیمیایی پیشرفته علیه مردم مظلوم عراق و ایران نقض آشکار حقوق بشر به زغم این کشورها نیست.

سرپرست معاونت بین‌الملل سازمان بسیج با اشاره به مذاکرات هسته‌ای یادآور شد: امروز هم به دنبال تحقق اهداف قبلی از طریق مذاکره هستند.

وی افزود: امسال سند نقض حقوق بشر را در فرانسه رونمایی می‌کنیم این‌ها صدای مظلومین دنیا است که درخواست شنیدن داریم کشورهایی که خود را حامی حقوق بشر می‌دانند باید زنگی کنار گوششان نواخته شود تا واقعیت را ببینند.

در ادامه این نشست سردار نامی جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از سازمان‌های فرهنگی درباره این نشست تشکر می‌کنیم که به نوعی بررسی حقوق بشر آمریکایی در جهان است تا بتوانیم اندکی از مظالمی که آمریکا در حق مردم جهان و بشر ایجاد کرده و همچنان ادامه دارد ولی روش آن تغییر کرده است را بیان داریم.

نامی با اشاره به روشن کردن ماهیت صهیونیست‌ها خاطر نشان کرد: آماری وجود دارد که 74 نفر در جهان وجود دارند که بیش از 63 درصد سرقت جهان در دست آنها است که 24 نفر از آنها صهیونیست هستند و اتحادیه صهیونیست‌ها را تشکیل داده‌اند مثل رئیس شرکت اپل و مایکروسافت.

وی با اشاره به فضای مجازی اظهار کرد: امروز بیش از 75 درصد فضای مجازی در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارد و اینترنت بستر مهمی برای اتصال دیتاهای صوتی و تصویری در جهان است.

جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امریکا 16 سازمان اطلاعاتی دارد که NSA  یکی از قدیمی‌ترین آنهاست و اطلاعات جهان در آنجا تجزیه و تحلیل می‌شود و توئیتر، فیسبوک و امسال آن یک واسطه برای NSA هستند و همه اینها برای ایجاد جنایت و سلطه در جهان ایجاد شده‌اند.

وی افزود: امروزه فضای مجازی تلاش می‌کند تا انسانیت را به سمتی که آنها می‌خواهند بکشانند و ابزار آنها ابقای اغناء است در واقع ابتدا از طریق روش‌های خودشان مثل بازی و سریال‌ها دیگران را اغناء می‌کنند و ذهن آنها را به هر سمتی که می‌خواهند حرکت می‌دهند و امروزه همین گروه از طریق فضای مجازی طرحی برای اسلام ترسیم کرده‌اند که هدف دارند مثل مقابله شیعه با شیعه، سنی با سنی و سنی با شیعه و در نهایت تلاش می‌کنند جهان اسلام را از بین ببرند.

نامی اظهار کرد: در 50 سال گذشته هر سال آمریکا جنگ کودتا یا جنایت حقوق بشری را در جهان ایجاد کرده است مثل جنگ ویتنام، جنگ دو کره، جنگ عراق،‌ جنگ افغانستان و اخیراً هم موضوع داعش.

جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه داعش دست پرورده گروه صهیونیست‌ها است گفت: اگر تدبیر مقام معظم رهبری نبود و در سوریه مقاومت نمی‌شد و کمکی به آنها داده نمی‌شد معلوم نبود چه بلایی سر آنها می‌آمد و این کشتار همه دستمایه آمریکا است و اینها همه تلاش می‌کنند که مردم جهان را به سمت خود هدایت کنند.

وی با اشاره به هدایت‌هایی که مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: ایشان از طریق هدایت‌هایی که از قبل از انقلاب و دوران پیروزی انقلاب و یک سال اول جنگ که بحران عظیمی در جبهه‌ها بود و در خط مقدم حضور داشتند توانستند توطئه‌های انقلاب را خنثی کنند و همینطور در طول دوران دفاع مقدس و 26 سال گذشته اگر نبودند شاید سه جنگ بزرگ رخ می‌داد.

وی افزود: هفته حقوق بشر آمریکایی با ترور مقام معظم رهبری شروع می‌شود و 7 تیر سردشت بمباران شیمیایی شده است ، 11 تیر امام جمعه به شهادت می‌رسد که نشان می‌دهد این تروریست‌ها مورد حمایت حقوق بشر هستند و انواع ترورها را در کشور ما انجام داده‌اند همچنین 12 تیر ماه یک موشک به سمت هواپیمای مسافربری که از کشور ما پرواز می‌کند شلیک می‌شود که از همان ابتدا حضور ناو وینسنس نقض حقوق بشر کنوانسیون حقوق بین‌المللی بود.

نامی افزود: این شلیکی که توسط ناو آمریکا به هواپیمای مسافربری انجام شد را اول توجیه کردند که عمدی نبوده است ولی 4 روز بعد معاون نیروی دریایی آمریکا مدال افتخار را به گردن فرماندهی این ناو انداخت.

وی با اشاره به اینکه ناو وینسنس دارای پیشرفته‌ترین تجهیزات راداری بود خاطرنشان کرد: این موضوع نشان داد که این جنایتکاران بی‌بدیل این هواپیما را مورد اصابت قرار دادند که در این حادثه 66 کودک، 53 زن و 43 مسافر خارجی به شهادت رسیدند و 92 نفر از شهدا از برادران اهل تسنن بودند.

وی با تاکید بر این که اگر ما دقت نکنیم اینها روز به روز به دنبال جنایت بیشتر هستند و اگر بخواهیم مقابل آنها بایستیم تنها یک راه دارد و آن این است که گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم و هدایت ایشان را در همه ابعاد به کار بریم.

جانشین رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند فضای مجازی مثل سیل خروشانی است که به سمت ما می‌آید و اگر هدایت شود فرصت بوده و در غیر این صورت تهدید است خاطر نشان کرد: ما باید مواظب شلیک ناو وینسنس از طریق فضای مجازی درون جامعه و جهان اسلام باشیم.

در ادامه این مراسم زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جنایت‌هایی را که آمریکا و اهل نفاق به نیابت از آن از هفتم تا دوازدهم تیر ماه انجام داده‌اند حکایت تلخی است که ما را بر این می‌دارد که به عمق جنایت‌های آمریکا توجه کنیم و فریب تبلیغات آنها را نخوریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا و امثال آن با انقلاب اسلامی دچار چالش بزرگ شده‌اند. انقلاب اسلامی نفی سلطه و برتری جویی را به عنوان یک اصل از اصول خودش قرار داده بود لذا امام راحل شعار نه شرقی و نه غربی را شعار استقلال ملت‌ها و نفی سلطه‌گری بیان می‌داشتند و این شعار طی 37 سال گذشته به عنوان شعار اصلی در نظام پذیرفته شده است.

زاکانی افزود: امروزه آمریکا به عنوان نظام سلطه و ایران به عنوان نماینده قطب مسلمین و مستضعفین در جهان است. ما در اوج قدرت و آمریکا در اوج ذلیل بودن و شکست بودن قرار دارد و قطب سلطه‌گران با قطب مستضعفان و مسلمین چرا که مسلمین و مستضعفان هستند که توانسته‌اند رشد معنادار داشته باشد و نظام سلطه رو به افول هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا به عنوان نماینده سلطه‌گران به دنبال جهانی سازی است تصریح کرد: آمریکا به دنبال چیره‌گری تمدن غرب در سراسر جهان است و ما به دنبال شکل‌گیری تمدن اسلامی هستیم اما آنچه که برای آمریکا است این بوده که با خوی سلطه‌گری، خودبرتربینی و با ترویج استثمار بر چپاول ملت‌ها دنبال این است که با خون دیگران خود را اقتدا کند و جهانی‌سازی تصنعی را در سراسر جهان پیاده کند.

وی افزود: به همین دلیل است که وقتی رجوع می‌کنیم می‌بنیم آمریکا همه هم و غمش ترویج آزادی غربی و ترویج برهنگی در حوزه فرهنگی است و در مقام عمل با خشونت و با ترور و رعب آنچه نتوانسته در بعد آزادی غربی پیاده‌سازی کند به دنبال ترویج جنایت است و در مقام سوم هم به شدت عنوان می‌کند که آنچه را به عنوان جنایت انجام می‌دهد را با تبلیغات به نفع بشریت تبلیغ کند. لذا امروز رسانه‌های آنها ابزاری هستند که جرم و جنایت آمریکا را وارونه جلوه می‌دهند.

زاکانی با اشاره به اینکه زمانی که به کارنامه کشوی به نام آمریکا و منویات دولتمردان آنها در طول تاریخ کوتاه عمرشان که با نسل کشی شروع می‌شود رجوع کنیم خاطر نشان کرد: آمریکا امروز احساس می‌کند بر بام جهان نشسته و باید برای همه تصمیم بگیرد همچنین توانسته از ابزارهای فرهنگی و تبلیغی خود استفاده کند و توانسته با ابزارهای نظامی خود تسلط نسبی در جهان پیدا کند و از ابزارهای سازمان بین‌المللی به بهترین نحو استفاده می‌کند و برای امیال باطل خود به کار می‌گیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا توانسته است با ایجاد عناصری در سایر ملت‌ها یا آنها را از درون به تزلزل بکشد یا بر آنها حکمرانی کند خاطر نشان کرد: مسیرهای آنها کاملا شفاف است و ماحصل آن این است که بتوانند همه سرمایه‌های جامعه بشری را به نفع امیال خود مصادره کنند و برای پیروان خود استخوانی بیاندازند تا از گرسنگی نمیرند.

وی افزود: کسانی که با پیروی از آمریکا به ملت‌های خود خیانت کرده‌اند سر بزنگاه تنها مانده‌اند.

زاکانی با بیان اینکه تلاش آمریکا معطوف به شعار حقوق بشر بر پایه آزادی است تصریح کرد: این آزادی حقوق بشر از جنس آنچه که خود می‌پسندند بوده و با شعار حقوق بشر و بر پایه صیانت از امنیت در داخل کشورهای غربی و سایر نقاط جهان با ترویج تروریسم دولتی خود و با شعار منع گسترش سلاح جمعی است و به عنوان عنصری که خود عامل آن بوده و تنها استفاده کننده بمب هسته‌ای بوده است تلاش می‌کند دیگران محکوم کند و بعد از محکوم کردن مجوز ورود رخنه به آنها را پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به نمونه‌ای از جنایت‌های آمریکایی‌ها و منافقین اظهار کرد: آمریکایی‌ها و منافقین بیش از 17 هزار شهید برای این ملت به جا گذاشته‌اند و 17 هزار مظلوم را در داخل کشور به شهادت رساندند که نمونه‌ای از آن حادثه تیر ماه سال 60 بود که و شهادت سید الشهدای انقلاب اسلامی شهید بهشتی و یارانش است.

وی افزود: نمونه‌ای دیگر از این جنایت‌ها شهید صدوقی‌،شهید مدنی، شهید دستغیب، شهید قاضی و شهید اصفهانی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نمونه‌دیگری از جنایتهای آمریکا یادآور شد: جنایت دیگر حادثه 12 تیر ماه سال 67 است که ناو وینسنس با جسارت 290 نفر از مسافرین مظلوم را به شهادت می‌رساند که 66 نفر از آنها کودک بودند.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آمریکا که خود را مهد فناوری می‌داند چطور متوجه نبوده است خاطر نشان کرد: آمریکا این جنایت را یک اشتباه سهوی توسط کاپیتان این رزم‌ناو بیان می‌کند و او را مورد تشویق قرار می‌دهد لذا معلوم است که این جنایت در راستای اهداف آمریکا بوده و توجیه‌پذیر و  ممدوح است و باید دیگران بپذیرند.

وی با اشاره به جنایت شیمیایی سردشت تصریح کرد: وقتی این جنایت اتفاق افتاد آمریکا دم برنیاورد همچنین زمانی که در اسفند سال 66 در حلبچه بیش از 5 هزار نفر با سیانور به شهادت رسیدند آمریکا حرفی نزد و آمریکا برای صدام پرونده‌ای تشکیل نداد.

زاکانی به حادثه برج‌های دو قلو در سال 1991 اشاره کرد و گفت: آمریکا به بهانه‌های واهی به عراق حمله کرد که به نفع خود بود ولی زمانی که شوروی هواپیمای کره‌ای را می‌زند چون به نفع آمریکا نیست او را در اوج جنایت نشان می‌دهد.

زاکانی گفت: حمله شیمیایی به حلبچه و سردشت را همه اغماض می‌کنند و خودشان به عراق سلاح شیمیایی دادند و آلمان در این رابطه کمک مستقیم می‌کند اما در مقابل وقتی چند وقت پیش در سوریه استفاده از سلاح شیمیایی به صورت عامدانه توسط تروریسم‌ها اتخاذ می‌شود سوریه را تهدید می‌کنند و می‌خواستند او را خلع سلاح کنند.

وی با اشاره به شهدای غواصی که اخیرا تشییع شدند تصریح کرد: رسانه‌های آنها به دنبال این بودند آنچه می‌خواهند را به جامعه القا کنند.

وی افزود: آمریکا برخورد دوگانه با سایر ملت‌ها دارد و آنچه با انقلاب ما کرده اوج جنابت بوده امروز مردم یمن با سلاح چه کسانی در خون خود می‌غلتند و مردم بحرین با سلاح چه کسی سرکوب می‌شوند همچنین در پاکستان،‌عراق، غزه و سوریه مردم با سلاح چه کسانی کشته می‌شوند.

زاکانی اظهار کرد: وقتی بحث تروریسم می‌کنیم باید بیان بداریم که مردم را کشته‌اند و سایر ملت‌ها را غارت کرده‌اند. اگر امروز ملتی به پا خواست و از خود دفاع کرد در منطق آمریکا تروریسم می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اسرائیل با چند صد کلاهک هسته‌ای در منطقه‌ ما است و هیچ سازمان بازرسی را قبول نکرده است به تعبیر وزیر اقتصاد، خودش یک سگ وحشی است و امروز از کمک‌های مستقیم آمریکا برخوردار است.

زاکانی در پایان خاطر نشان کرد: امروز اینجا جمع شده‌ایم تا گوشه‌ای از جنایت‌های آمریکا را با صدای رسای خودمان به گوش جهانیان برسانیم و بگوییم مسیری که آمریکا دنبال می‌کند شجره خبیثه‌ای است خداوند در سوره ابراهیم به آن اشاره کرده است.

در ادامه این نشست آلیا نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرامیداشت شهدای غواص و قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری گفت: این جلسه سه هدف را دنبال می‌کند اول اینکه امروز به عنوان بزرگداشت قربانیان سقوط هواپیمای ایرباس در 12 تیر سال 67 یاد‌آنها هستیم دوم اینکه این جمع به مشابه دادگاه مردمی است برای محکومیت نقض حقوق بشر آمریکایی و سوم اینکه این جلسه مفتخر است که اولین جمعی بوده که به پیام مقام معظم رهبری لبیک می‌گوید چرا که همیشه نامگذاری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری برکات زیادی داشته است.

آلیا با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس توسط شلیک ناو وینسنس آمریکا خاطر نشان کرد: انتظار داریم که از امسال همه ساله در این هفته‌، قوه قضاییه پرونده‌های شهدای این هواپیما را آماده و دولت پیگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه ما این جنایت را نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم تصریح کرد: آمریکا که مجهزترین رادارها را در اختیار دارد چطور هواپیمای مسافربری را مورد هدف قرار دادند و هنوز خانواده‌های قربانیان این هواپیما دنبال جنازه‌های عزیزانشان در کنار خلیج فارس می‌روند.

آلیا با اشاره به 175 شهید غواص اظهار کرد: رژیم جنایتکار آمریکا در شهادت رساندن 175 غواص شجاع از رژیم صدام در زمان خودش حمایت اطلاعاتی می‌کند وافراد سیاسی، حقوقی و دولتمردان خودشان بیان کرده‌اند که در قضیه 65 و به شهادت رساندن غواص‌های ایستگاه اطلاعاتی داشتند و مقدمات این جنایت را فراهم کرده‌اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از حادثه سقوط هواپیمای ایرباس توسط آمریکا خاطر نشان کرد: ایران به شورای امنیت سازمان ملل، سازمان هواپیمایی بین‌المللی و دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده و طرح موضوع می‌کند. پیگیری‌های ما در مجامع بین‌المللی 6 الی 7 سال طول می‌کشد اما در سال 74 و دو روز مانده به دادگاه دولت وقت ایران و آمریکا اعلام می‌کنند که مصالحه کرده‌اند و نتیجه اعتماد آمریکا این است که شکایت دنبال نمی‌شود.

آلیا افزود: دولت وقت ایران به آمریکا اعتماد و توافق بد می‌کند و این شکایت پیگیری نشده و آمریکا مسئولیتی قبول نمی‌کند.

وی تصریح کرد: از وزارت دادگستری و قوه قضاییه می‌خواهیم که با توجه به اینکه در مورد جنایت آمریکا درباره سقوط هواپیمای مسافربری ساده‌اندیشی یا اعتماد افراطی در گذشته شد و جنایت آمریکا مخدومه اعلام شد درمورد 175 شهید غواص کوتاه نیاییم و بعد از مشخص شدن شهدا و خانواده‌های آنها تشکیل پرونده داده و این تروریسم را پیگیری کنیم و کمترین اقدام ما محکومیت آمریکا برای نقض حقوق بشر باشد.

در ادامه این نشست لاله افتخاری  گفت: دشمنان با استفاده از تبلیغات اگر حاکمیت دستشان آید تمام امکانات خودشان را به کار گیرند برای فساد در زمین و کباب کردن کشت و محصولات و نسل بشریت.

وی افزود: وقتی به پرونده آمریکا نگاه می‌کنیم بخشی از عملکرد آن آشکار است بمباران‌ها و حملات انجام گرفته کشتارهای جمعی که تحمیل شد نشانگر این است که آنها به دنبال از بین بردن نسل بشریت و انقراض نسل‌ها هستند.

افتخاری اظهار کرد: خیلی از اقدامات خزنده‌ای را که دشمنان انجام می‌دهند را متوجه و تبعات اقدام فرهنگی را در آینده خواهیم دید.

وی با اشاره به جنگ‌های نیابتی تصریح کرد: این ظاهر قضیه است و یک یک آنها جای پیگیری و ادعا در مجامع بین‌المللی دارد.

افتخاری با اشاره به تغییر سبک زندگی گفت: این تغییر سبک زندگی منجر به انقراض بشر و بخصوص نسل مسلمانان می‌شود. خطرات جشن طلاق و ازدواج سفید و مسایل دیگر در حقیقت خیلی بالاتر از ترورهای صورت گرفته است و ترور شخصیتی، فرهنگی و سبک زندگی به عنوان جنگ نرم محسوب می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: باید از همین امروز برای سال آینده برای مقابله با این جنایت‌ها برنامه‌ریزی کنیم و در اقدامی به مقابله با فعالیت‌های شیطانی آنها بپردازیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها