خبرهای داغ:
بر اساس جدیدترین اسناد فاش شده توسط ویکی لیکس
جدیدترین اسناد فاش شده از طرف سایت " ویکی لیکس" نشان می‌دهد که آمریکا از دفتر صدر اعظم آلمان هم جاسوسی کرده است.
کد خبر: ۸۵۳۶۴۲۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه "زوددویچه سایتونگ" با استناد به یک سند جدید افشا شده از سایت "ویکی لیکس"، از جاسوسی یک واحد ویژه از آژانس امنیت ملی آمریکا ( ( NSA و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از دفتر صدر اعظم آلمان در برلین خبر داد.

بر اساس جدیدترین سند افشا شده از طرف سایت "ویکی لیکس"، یک واحد ویژه از این دو سازمان آمریکایی موسوم به "سرویس جمع آوری ویژه" (SCS) چندین سال تلفن های دفتر صدر اعظم آلمان را شنود می کرده است. این سند از جمله شنود یک گفتگوی تلفنی بین رئیس بخش امور اروپایی در دفتر صدر اعظم آلمان با یکی از مشاوران وقت "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهوری سابق فرانسه را نشان می دهد.

وجود این واحد ویژه متشکل از آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان اطلاعات مرکزی این کشور قبلا در اسناد فاش شده توسط اسنودن آمده بود. این اسناد نشان می دهد که ظاهرا سرویس جمع آوری ویژه در بیش از هشتاد پایگاه در سراسر دنیا فعالیت دارد که 19 مورد آن در اروپا قرار دارد.

بر اساس اسناد فاش شده ظاهرا سفارت آمریکا در برلین و یک پایگاه اطلاعاتی در فرانکفورت نیز از جمله مکان های فعالیت این واحد ویژه می باشند.

به گزارش روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در گفتگوی تلفنی که رئیس بخش امور اروپایی دفتر صدر عظم آلمان با مشاور سارکوزی انجام داده و این مکالمه هدف جاسوسی آمریکا قرار گرفت مسئله مبارزه با بحران مالی آینده اروپا مطرح بوده است. اینکه این مکالمه از برلین شنود شده یا از پایگاه جاسوسی دیگری هدف جاسوسی قرار گرفته است هنوز مشخص نیست.

بر اساس جدیدترین اسناد فاش شده ظاهرا هفته نامه اشپیگل نیز هدف جاسوسی های آمریکا بوده است.

"آندره هان"، رئیس کمیته پارلمانی نظارت بر سرویس های مخفی خواستار شفاف سازی درباره مسئله جاسوسی های آمریکا از این هفته نامه آلمانی شده است.

وی همچنین گفت: این مسئله قابل توجه است که دولت آلمان چقدر با سستی به مسائل در این باره واکنش نشان می دهد.

"کاترین گورینگ اکاردت"، رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان نیز خواستار شفاف سازی بیشتر درباره کار سازمان های اطلاعاتی شده و گفت: دولت آلمان باید بالاخره عزم و اراده جدی برای شفاف سازی درباره جاسوسی ها را نشان داده و به جای حمایت از سیاست های اطلاعاتی شکست خورده  از تلاش های اپوزیسیون در کمیسیون پارلمانی تحقیق درباره جاسوسی های آمریکا حمایت کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها