خبرهای داغ:
نوری مالکی:

نیروهای مردمی خطرناکترین توطئه علیه عراق را دفع کردند

معاون رئیس جمهوری عراق در مراسم سالروز تشکیل سازمان بدر ضمن تمجید از نقش نیروهای مردمی علیه تروریسم تاکید کرد که نیروهای مردمی خطرناکترین توطئه ها را علیه عراق دفع کردند.
کد خبر: ۸۵۳۶۴۲۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه شفق نیوز، نوری مالکی معاون رئیس جمهوری عراق در سالروز شکل گیری سازمان بدر اعلام کرد: نیروهای مردمی خطرناکترین توطئه علیه عراق را خنثی کرد.عراق از قبل و درحال حاضر عرصه درگیری‌های منطقه‌ای و بین المللی و میدانی برای تسویه حساب ها بوده است.

وی افزود: برخی اعتقادی به تروریسم و خشونت ندارند اما برای تحقق اهداف خود با آن همپیمان می شوند. همه باید از نیروهای مردمی حمایت و پشتیبانی کنند و فرماندهان نیروهای مردمی باید مسئولیت پذیر باشند. مشکلی که ما از آن رنج می‌بریم تشویش در ماهیت کشمکش میان عراق و داعش است و این نیاز به توضیحاتی دارد.

مالی تصریح کرد: نیروهای مردمی همه سرنخ های توطئه علیه روند سیاسی با حمایت از سوی گروه‌های حامی تروریسم را خنثی کرد. حامیان خشونت و تروریسم در راستای نابودی روند سیاسی عراق حرکت می کنند.

تمجید از فتوای مرجعیت دینی

عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در این مراسم اعلام کرد: فتوای مرجعیت دینی درباره جهاد کفایی ما را از امتی شکست خورده که به دنبال پناهگاه بود به امتی صاحب ابتکار و طرح تبدیل کرد.

وی افزود: نبرد کنونی ایجاب می‌کند که متحد باشیم به ویژه پس از آن که داعش تروریست‌ها را متحد کرده است. باید قانون گارد ملی عراق وضع شود تا به کسی اجازه ندهیم که نیروهای مردمی را شبه نظامی تلقی کند. نیروی مردمی با فرمان فرماندهی کل نیروهای مسلح حرکت می‌کند. حکیم خواستار جبهه منطقه‌ای و بین المللی برای مقابله با داعش شد.

الجبوری تاکید کرد: لزوم تدوین نقشه راه برای خروج از بحران

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق نیز در مراسم سالروز شکل گیری سازمان بدر اعلام کرد: زمان آن فرا رسیده است که نقشه راهی برای خروج از بحران تدوین کنیم. آشتی ملی فراگیر و جدی مهم است. باید دوره اعتماد شکننده پشت سر گذاشته شود.

وی در ادامه به تاریخ پرافتخار سازمان بدر اشاره کرد و افزود: سازمان بدر تاریخ درخشان و قابل تمجید دارد و با فرزندان عراق در برابر تروریسم همکاری کرده است و هادی العامری دبیر آن موضع شایسته ای داشته است. آینده ما در بوته آزمایش است و باید اقدام جدی انجام دهیم.

معصوم: عراق در حال گذار از مرحله دشوار است

از سوی دیگر فواد معصوم نیز در سخنانی در این مراسم گفت: عراق مرحله دشواری را پشت سر می گذارد. آشتی ملی واقعی به وحدت تلاش ها ضد خطرات می انجامد. روند سیاسی با چالش های مهمی برای برقراری دموکراسی روبرو است.

وی بیان کرد: در مقطع کنونی برای عبور از دشواری ها به موفقیت تلاش های آشتی ملی نیاز است. این آشتی ملی به تحکیم جبهه داخلی و وحدت تلاش های ملی علیه خطرهایی که در کمین است منجر می‌شود.

رئیس جمهوری عراق بر اهمیت تقویت اقدام مشترک میان فراکسیون‌های پارلمانی در این کشور برای وضع قوانین که به تقویت اقتصاد ملی کمک می‌کند تاکید و اعلام کرد: اقتصاد ملی با چالش‌هایی خطرناکی روبرو است.

سازمان بدر یک سازمان شیعی عراقی است که در اواخر سال 1980 از سوی محمد باقر حکیم از مخالفان رژیم صدام تاسیس شد. تعداد نیروهای سازمان بدر حدود 30 تا50 هزار رزمنده تخمین زده می شود و این تعداد پس از سرنگونی رژیم صدام تا صد هزار نفر افزایش یافت. پس از سقوط رژیم بعث سپاه بدر به سازمان بدر تغییر نام یافت.

هادی العامری: خطر همچنان باقی است

هادی‌العامری دبیر کل سازمان بدر نیز در این مراسم گفت: خطر همچنان باقی است و داعش از نظر مادی و تفکری حمایت می‌شود و مکتب تکفیری و دستگاه رسانه‌ای خارجی و داخلی حامی آن است. داعشی ها از 100 کشور هستند.

وی از کشورهای عربی خواست که حامی عراق و سوریه باشند و به مسئولیت خود در قبال تروریسم عمل کنند و از ائتلاف بین المللی نیز درخواست کرد که تلاش مضاعفی برای ممانعت از ورود عوامل انتحاری به عمل آورند و تفکر تکفیری و تغذیه آن در کشورهای معروف را متوقف کنند و قاچاق نفت که یکی از منابع تامین کننده مالی داعش را قطع کنند.

دبیر کل سازمان بدر عراق تاکید کرد: آنچه در کویت، تونس و فرانسه رخ داد ناقوس خطر را به صد درآورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها