خبرهای داغ:
تروریست‌های داعش که از پیشروی‌ نیروهای مردمی و امنیتی عراق به رعب و وحشت افتاده اند از مقابل این نیروها فرار می‌کنند و از ترس کشته شدن به دست نیروهای عراقی حاضر به جنگ نیستند.
کد خبر: ۸۵۳۶۴۲۷
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه الصباح، با اشاره به تماس تلفنی حیدر عبادی نخست وزیر این کشور با مسئولان آمریکایی و ترکیه ای آورده است: مواضع فرماندهان نظامی درباره آمادگی نیروهای امنیتی و مردمی برای شروع عملیات برای آزاد سازی الرمادی و موصل همزمان با تاکید حیدر عبادی نخست وزیر عراق در این باره است.

الصباح گزارش داد: پیروزی هایی که نیروهای عراقی در بیجی به دست آوردند و این منطقه را از لوث داعش به طور کامل پاکسازی کردند و همچنین اظهارات و مواضع مسئولان نوعی وحشت و رعب در میان داعش ایجاد کرده است و این گروهک شاهد شکاف، درگیری داخلی، اعدام سرکرده‌ها و فرار از خطوط مقدم جنگ با نیروهای عراقی است.

این رسانه عراقی می‌نویسد: عبادی در تماس با آمریکایی ها و ترک‌ها از اهمیت همکاری کشورها برای تسلط بر مرزها به منطور ممانعت از نفوذ تروریست‌ها به خاک عراق سخن گفت.

از سوی دیگر فرماندهی عملیات صلاح الدین از درگیری‌های داخلی در میان داعش و تکرار حالات فرار از جنگ، داعشی ها پرده برداشت.

در همین حال روزنامه دیلی میل، انگلیس نیز روز گذشته در گزارشی از اقدام داعش در اعدام یکی از سرکرده های خود به نام ابوعثمان الحسن در شهر موصل به اتهام توطئه و کودتا علیه داعش خبر داد.

همزمان یک منبع امنیتی آگاه به روزنامه الصباح در موصل فاش کرد: داعش کودکان را بدون آگاهی خانواده های آنها می دزد و آموزش می دهد و با توجه به فرار بسیاری از داعشی ها از این کودکان برای مراکز امنیتی و بازرسی خود استفاده می ‌ند.

در این میان نیروهای مردمی گلوی داعش را می فشارند و سیل نیروهای مردمی در جنگ با داعش هرگز متوقف نمی‌شود. در این میان مسیحیان که به ویژه در موصل از داعش مصائب بسیار دیده‌اند در قالب نیروهای مردمی حضوری فعال دارند.

در این گزارش فرانس پرس آمده است: مدت دوره آموزشی دو هفته است و با وجود این مدت کوتاه داوطلبان به نیروهای کارآزموده‌ای تبدیل شده‌اند که می‌توانند با تروریست هایی که در عراق و سوریه تجربه کسب کرده‌اند بجنگند.

«رایان الکلدانی» دبیر کل جنش گردان‌های بابلیون گفت: هدف اساسی از تشکیل نیروهای مردمی مسیحی، آزاد سازی موصل است. گردان های بابلی در عملیات آزاد سازی تکریت و دیگر عملیات از جمله عملیات بیجی در صلاح الدین مشارکت کرده‌اند و مسیحیان تحت فرمان ابو مهدی المهندس معاون حشد شعبی فعالیت می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها