خبرهای داغ:
وزارت امور خارجه به مناسبت سالگرد ربایش دیپلماتهای سفارت کشورمان توسط عوامل رژیم صهیونیستی در لبنان از نهادهای بین المللی از جمله دبیر کل سازمان ملل و صلیب سرخ خواست به وظایف قانونی و انسانی خود در پیگیری موضوع عمل کنند.
کد خبر: ۸۵۳۶۴۲۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، وزارت امور خارجه به مناسبت سالگرد ربایش دیپلماتهای سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان در  بیانیه ای از نهادهای بین المللی از جمله دبیر کل سازمان ملل و صلیب سرخ خواست به وظایف قانونی و انسانی خود در پیگیری موضوع دیپلماتهای ربوده شده کشورمان توسط عوامل رژیم صهیونیستی در لبنان عمل کنند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با گرامی داشت یاد و خاطره دیپلماتهای کشورمان که سی و سه سال قبل در چنین روزی (14 تیرماه) توسط مزدوران رژیم صهیونیستی در یک اقدام تروریستی در لبنان ربوده شدند، بار دیگر بر حق دولت جمهوری اسلامی ایران و خانواده این عزیزان در پیگیری مجدانه موضوع تا روشن شدن سرنوشت آنها تأکید می نماید.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در سالهای گذشته از سوی دولت لبنان و برخی نهادهای مسئول بین المللی در پیگیری موضوع، بخصوص تأیید ربایش دیپلماتهای ایرانی در خاک لبنان طی نامه مورخ 13 سپتامبر 2008 دولت آن کشور به دبیرکل سازمان ملل، بار دیگر بر پیشنهاد قبلی خود برای تشکیل یک کمیته حقیقت یاب بین المللی برای روشن شدن ابعاد این جنایت تاکید می نماید.

جمهوری اسلامی ایران با یادآوری نقش رژیم اشغالگر صهیونیستی و عوامل مرتبط با آن رژیم در این اقدام تروریستی، و تأکید بر اطلاعات موجود از انتقال این دیپلماتها به فلسطین اشغالی، مسئولیت کامل حقوقی و سیاسی رژیم صهیونیستی در این زمینه را مورد تأکید مجدد قرار داده و از دبیرکل سازمان ملل، صلیب سرخ جهانی و دیگر نهادهای مسئول بین المللی مجدانه خواستار عمل به وظیفه قانونی و انسانی شان در پیگیری موضوع می‌باشد.

وزارت امور خارجه امیدوار است تلاش هایی که انجام خواهد گرفت، به آزادی کلیه اسرا و زندانیان فلسطینی و غیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی و روشن شدن وضعیت مفقودین بویژه 4 دیپلمات جمهوری اسلامی ایران و تعقیب و محاکمه عوامل جنایتکار صهیونیستی در این زمینه بیانجامد.

در روز 14 تیر 1361 احمد متوسلیان، سیدمحسن موسوی و تقی رستگارمقدم سه دیپلمات ایرانی به همراه کاظم اخوان، عکاس و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، در حالی که عازم محل کار خود در سفارت ایران بودند، در مسیر طرابلس به بیروت پایتخت لبنان ربوده شدند

ارسال نظرات
پر بیننده ها