مسئول سازمان بسیج سازندگی لرستان انتظارات این سازمان از اعضای شورای استانی اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۵۳۶۴۶۰
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، علی بیرانوند در جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی، طرح هجرت و شورای قرارگاه جهاد اقتصادی لرستان که با حضور استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی استان در محل استانداری برگزار شد، ضمن تشریح انتظارات این سازمان از اعضای شورای استانی اقتصاد مقاومتی گفت: انتظاری که از سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان به عنوان عضو شورای اقتصاد مقاومتی استان می رود این است که نسبت به اعطای مجوزهای لازم به متقاضیان عرصه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی اقدام کند.

وی برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای متقاضیان عرصه های اقتصاد مقاومتی و صنایع و همچنین همکاری و کمک به متقاضیان عرصه های اقتصاد مقاومتی در جهت تامین نهاده در بخش دام و طیور نظیر خوراک مرغ، سویا، ذرت و کنسانتره را از دیگر انتظارات این سازمان بسیج سازندگی  از سازمان جهاد کشاورزی استان برشمرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی لرستان با بیان اینکه از دانشگاه علوم پزشکی نیز انتظار داریم که در جهت اعطای مجوزهای بهداشتی لازم به متقاضیان فعالیت در عرصه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی اقدام کند گفت: ضرورت دارد که اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز نسبت به برگزاری دوره های آموزشی رایگان برای متقاضیان عرصه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و صدور گواهینامه برای آنان اقدام کند.

بیرانوند با بیان اینکه از شرکت آب منطقه ای استان نیز انتظار داریم که در اعطای مجوز فعالیت به متقاضیان احداث حوضچه های پرورش ماهی در مجاورت چاههای آب کشاورزی همکاری کند اظهار کرد: انتظار می رود که سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز علاوه بر برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت صنایع تبدیلی نظیر بسته بندی، روغن گیری، فرآوری لبنیات و خشک کن نسبت به خرید دستگاههای صنایع تبدیلی برای متقاضیان فعالیت در این عرصه نیز اقدام کند.

وی بیان کرد: انتظار داریم که اداره کل شیلات استان نیز نسبت به اعطای مجوزهای لازم جهت کمک به اجرای طرح های پرورش آبزیان، احداث حوضچه های پرورش آبزیان، احداث حوضچه های پرورش ماهی و همچنین برگزاری دوره های کوتاه مدت ویژه متقاضیان ورود به این عرصه بر اساس تفاهم نامه موجود اقدام کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان خواستار تخصیص بخشی از منابع ارزان قیمت بانک ها جهت راه اندازی کارگاههای تولیدی و عرصه های اقتصاد مقاومتی شد و گفت: از اداره کل دامپزشکی استان نیز انتظار داریم که نسبت به صدور مجوز فعالیت طرح های اقتصاد مقاومتی اقدام کند.

بیرانوند همچنین از شهرداری های استان لرستان خواست که در ایجاد نمایشگاه و فروشگاه فصلی و دائمی عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی، صدور پروانه ساخت جهت احداث خانه های محرومین، صدور مجوز فعالیت فروشگاهها و نمایشگاه های عرضه و خرید و فروش محصولات برنامه های اقتصاد مقاومتی و تامین بازار خرید ورمی کمپوست تولید شده جهت استفاده در فضای سبز و پارک ها با این سازمان همکاری لازم را داشته باشند.

وی در ادامه بر ضرورت تثبیت مشاغل ایجاد شده بر اساس طرح های اقتصاد مقاومتی در آمار اشتغال استان توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: از صدا و سیما نیز انتظار داریم که نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی با اعزام تیم های مستندسازی و همچنین فرهنگ سازی با محوریت عرصه های اقتصاد مقاومتی اقدام کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان گفت: از کمیته امداد نیز انتظار داریم که علاوه بر همکاری بیشتر جهت کمک به محرومین مناطق توسعه نیافته نسبت به تشویق افراد تحت پوشش جهت ورود به عرصه های اقتصاد مقاومتی اقدام کند.

بیرانوند همچنین بر ضرورت معرفی مناطق محروم استان و برنامه ریزی جهت رفع محرومیت ها با ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی از طریق عرصه های اقتصاد مقاومتی توسط دفتر مناطق استانداری لرستان تاکید کرد.

وی افزایش تولید، رفع محرومیت و اشتغالزایی در استان را از اهداف سازمان بسیج سازندگی برشمرد و ادامه داد: هدف این سازمان کمک به دولت در راستای کاهش هزینه های محرومیت زدایی در کشور است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان گفت:بدون شک این سازمان مسئول اشتغالزایی و محرومیت زدایی در کشور نیست اما با حمایت های دستگاههای متولی می توانیم گام های موثری را در این عرصه ها برداریم.

ارسال نظرات