خبرهای داغ:

برپایی 120 اردوی جهادی در مناطق محروم کرمانشاه

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: امسال 120 اردوی جهادی در مناطق محروم این استان با شرکت یک‌هزار و 966 نفر ـ اردو برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۶۴۷۸
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
سرهنگ منصور فتاحی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه اظهار کرد: امسال در قالب 120 اردوی جهادی به مناطق محروم استان کرمانشاه خدمت‌رسانی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 966 نفر ـ اردو در این گروه‌های جهادی شرکت‌ می‌کنند، اضافه کرد: با توجه به هفت روزه بودن اردوها در مجموع 13 هزار و 762 نفر ـ روز اردوی جهادی طی امسال برنامه‌ریزی شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه ادامه داد: این افراد با رفتن به مناطق محروم و دورافتاده در کارهای عمرانی روستاها، احداث خانه نیازمند، مساجد، امور کشاورزی و... به آنها کمک می‌کنند.

فتاحی با اشاره به اینکه اردوهای مذکور در قالب اردوهای جهادی محلات صورت می‌گیرد، متذکر شد: 30 درصد افراد اعزامی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: برپایی اردوهای جهادی دانشجویی نیز در دست اقدام داریم که با توجه به فارغ شده از امتحانات و دانشگاه تابستان اوج کار آنهاست.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: طی سه ماهه ابتدای امسال نیز یک‌هزار و 400 نفر ـ اردو در این اردوها شرکت کردند.

فتاحی یادآور شد: مناطق محروم استان کرمانشاه در این مدت میزبان پنج گروه جهادی از دانشجویان بود که 375 دانشجو در این اردوها شرکت داشتند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی چندین گروه از دانشجویان شهرستان‌ها برای حضور در مناطق محروم استان کرمانشاه، گفت: برخی از گروه‌ها نیز برای شناسایی به استان می‌آیند.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه به آمار سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته یک‌هزار و 900 نفر ـ اردو در قالب اردوهای جهادی محلات به مناطق محروم استان اعزام شدند.

فتاحی بیان داشت: یک‌هزار و 300 نفر ـ اردو نیز در بخش اردوهای جهادی دانشجویان استان در قالب اردوهای 12 روزه آمار سال گذشته است.

وی اشاره‌ای به آمار طرح هجرت 3 در سال گذشته کرد و گفت: 2 هزار و 900 دانش‌آموز در این طرح و در قالب اردوهای 10 روزه شرکت کرده بودند که 29 هزار نفر ـ روز کار انجام داده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه مرمت 375 مدرسه در سطح استان را از اقدامات این دانش‌آموزان در سال گذشته عنوان کرد. و افزود: بهسازی و زیباسازی نیز در این مدارس انجام شده و 12 هزار مترمربع نیز ایزوگام مدارس در این طرح انجام شده است.

فتاحی گفت: امسال نیز 4 هزار دانش‌آموز را سعی داریم در طرح هجرت 3 مشارکت دهیم و درصدد هستیم تا 100 درصد این موضوع را محقق کنیم.


ارسال نظرات