وزیر اقتصاد یونان طی اظهاراتی رفتار کنونی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول در قبال بدهی های این کشور را تروریسم خواند.
کد خبر: ۸۵۳۶۶۳۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج  به نقل از دویچه وله، یانیس وروفاکیس، وزیر اقتصاد یونان، طی اظهاراتی اعلام کرد رفتار کنونی طلب‌کاران یونان شامل اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول با این کشور تروریسم است.

این مقام یونانی تنها یک روز پیش از برگزاری همه پرسی اجرای اصلاحات اقتصادی اتحادیه اروپا و بازگشت مجدد ریاضت اقتصادی به این کشور، این اظهارات را علنی کرده است.

این همه پرسی و نتایج آن می تواند هم برای اتحادیه اروپا و هم برای خود یونان بسیار تعیین کننده بوده و آینده حوزه یورو و اتحادیه اروپا و در نتیجه پیمان ارزی یورو را به شدت تحت تأثیر قرارداده و یا حتی با شکست مواجه کند.

دولت یونان از مردم این کشور خواسته است تا به این همه پرسی رأی منفی دهند.

از سوی دیگر وزیر اقتصاد یونان طرف های اروپایی را به دلیل اجبار این کشور به بستن بانک ها به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وی تأکید کرد آنچه طرف های مذاکرات در حال اجرا علیه یونان هستند اقدام تروریستی است.

در حال حاضر، اتحادیه اروپا ، ‌بانک مرکزی اروپا و همچنین صندوق بین المللی پول، یونان را برای اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی به شدت تحت فشار قرار داده اند.

وزیر اقتصاد یونان تأکید کرد چرا آنها ما را تحت فشار قرار داده اند تا بانک ها را تعطیل کنیم؟ برای اینکه مردم را بترسانند. ترساندن مردم نیز تروریسم است.

وی تأکید کرد قصد طرف های مذاکره تحقیر یونان است.

طی روزهای گذشته مهلت یونان برای بازپرداخت بخشی از بدهی 240 میلیارد دلاری خود به صندوق بین المللی پول و اروپا به پایان رسیده است.

وزیر اقتصاد یونان اعلام کرده است که حتی در صورت رأی منفی مردم این کشور به همه پرسی و مخالفت با اجرای سیاست های اصلاحی و ریاضت اقتصادی در این کشور،‌همچنان احتمال رسیدن به توافق وجود خواهد داشت.

نخست وزیر یونان دیروز طی اظهاراتی از طرف های مذاکره خواسته است تا با ارائه زمان حدود 20 سال برای بازپرداخت بدهی ها و کاهش 30 درصد بدهی این کشور، شرایط را برای رسیدن به توافق هموار کنند.

وزیر اقتصاد یونان اعلام کرد در صورت عدم توافق دو طرف، عواقب آن برای همه بسیار سنگین خواهد بود.

وی تأکید کرد درصورت سقوط یونان، هزار میلیارد یورو از بین خواهد رفت و من فکر نمی کنم طرف های اروپایی موافق این اتفاق باشند.

ارسال نظرات