معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد:

سبک زندگی اسلامی باید در جامعه احیا شود

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد خواستار تلاش برای الگوسازی به منظور احیای سبک زندگی اسلامی در جامعه شد.
کد خبر: ۸۵۳۶۶۵۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، شنبه ‌شب در نشست هم‌اندیشی با مدیران موسسات قرآنی استان یزد در حاشیه نمایشگاه علوم قرآنی یزد اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی بزرگ برای بندگی است و در صورتی که این ماه را در راه قرآن سپری کنیم، به مراتب بهتر و بالاتر دست خواهیم یافت.

وی خاطرنشان کرد: امروز افراد بسیاری در تلاش هستند تا پرچم قرآن را در دست بگیرند اما موفق نبوده‌اند و اما شما به عنوان مسئولان موسسات قرآنی و فعالان این عرصه در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته‌اید و باید شاکر خدا و قدردان خود باشید که توانسته‌اید در مسیر اعتلای کلمه الله گام بردارید.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروز شرایط جامعه به نحوی است که در سطوح مختلف جامعه نیازمند تدبر و اندیشه هستیم و باید مراقب باشیم تا درست فکر کرده و بیاندیشیم و افکار و اندیشه‌های ما در مسیرهای درست هدایت شود.

حشمتی عنوان کرد: در این راستا در سطح ملی اتاق فکری به نام شورای توسعه فرهنگ قرآنی ایجاد شده که این شورا در سطح استان‌ها نیز شکل گرفته و فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات موجود در مسیر برنامه‌های قرآنی، فعالیت در راستای انجام یک کار است نه فعالیت برای فرهنگ‌سازی و از آنجا که هدف، ترویج فرهنگ و معارف اسلامی نیست، بارها شاهد انحراف از مسیر بوده‌ایم.

حشمتی با تاکید بر اینکه اولویت در زمینه فعالیت‌های قرآنی باید فرهنگ‌سازی باشد، تصریح کرد: در این مسیر باید از معارف الهی و سیره و سبک زندگی اسلامی بهره ‌مند شویم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: الگوهای ما افرادی همچون شهدا هستند؛ زیرا سبک زندگی آنها قرآنی است اما متاسفانه بعد از شهدا، سبک زندگی آنها به تدریج کمرنگ‌تر شد و در چنین شرایطی لازم است با فعالیت قرآنی و ایجاد الگوهای مناسب در جامعه، این سبک زندگی را احیا کنیم.

وی، احیای سبک زندگی قرآنی، اسلامی با الگوگیری از سیره ائمه معصومین(ع) و شهدا را از مهم‌ترین رسالت‌ها و مسئولیت‌های موسسات قرآنی دانست.

حشمتی تصریح کرد: در دین و کشور ما مدل و الگوی صبر بسیار داریم، اما باید واضح‌ترین و روشن‌ترین شخصیت صبور را به جامعه معرفی کنیم تا بتوانیم در تعریف یک الگوی صحیح از زندگی قدم برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت گسترده برخی مؤسسات قرآنی ادامه داد: مؤسساتی که شعب متعددی دارند، مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت و در سطح کلان برنامه‌هایی برای تحقق حقوق آنها هستیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌های موثر جامعه، سپردن فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی به مردم است؛ زیرا مردم فعالان اصلی قرآنی به شمار می‌روند و می‌توانیم با کمترین هزینه و دغدغه، بهترین کارها را با مشارکت و همراهی مردم انجام دهیم.

حشمتی تصریح کرد: تمهیداتی در زمینه یکپارچه‌سازی مؤسسات قرآنی داریم و برای آنها رده‌بندی ایجاد می‌کنیم و در این راستا نیز تخصصی کردن مؤسسات نیز از دیگر برنامه‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

منبع: فارس

ارسال نظرات