عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه کشورهای طرف مذاکرات هرروز دبه‌ای جدید می‌کنند، تصمیم گرفته شد برنامه ششم توسعه کشور و بودجه سال ۱۳۹۵ با فرض ادامه تحریم‌ها و انقباضی تدوین شود.
کد خبر: ۸۵۳۶۷۲۳
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ، عبدالله تمیمی  با تأکید بر اینکه باید از خام فروشی فاصله گرفت، گفت: تمرکز روی صنایع دستی، کشاورزی، محصولات پتروشیمی و معادن می‌تواند در زمان تحریم جایگزین صادرات نفت خام شود.

وی با بیان اینکه با توجه به پیشرفت کشور می‌توان متخصصان را به خارج از کشور صادر کرد، گفت: پیش از این ایران نیاز خود را به پزشک از کشور هندوستان تأمین می‌کرد اما اکنون با پیشرفت صورت گرفته این کشورهای همسایه هستند که متقاضی پزشک ایرانی‌اند بنابراین می‌توان پزشکان ایران را به کشورهای همجوار فرستاد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته برای انتقال نیروی متخصص به خارج از کشور نیاز است که وزارت امور خارجه دیپلماسی سیاسی فعالی داشته باشد.

تمیمی با اشاره به ژاپن که بیش از کالا، تخصص و فناوری صادر می‌کند، گفت: زمانی که کشوری متخصصان خود را صادر می‌کند علاوه بر درآمدزایی، همچنان متخصص مورد نظر از آن اوست.

ارسال نظرات