ماموستا بهمنی اظهار داشت: کسانی که خواهان خیر کثیر هستند به وسیله روزه به آن می رسند و روزه موجب شکوفایی باطن انسان می شود.
کد خبر: ۸۵۳۶۸۰۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همایش سالکین شب گذشته شنبه 13 تیرماه با حضور مبلغان، مدرسان و مدیران مراکز و موسسات قرآنی مردمی شهرستان سنندج در مجتمع نور برگزار شد.

در این همایش ماموستا اقبال بهمنی اظهار داشت: در نوزدهمین روز از ایام ماه مبارک رمضان قرار داریم، ماه مبارکی که روزه در آن واجب است، روزه انسان را به خوی و خصلت فرشتگان در می آورد.

وی ضمن قدردانی از برگزاری چنین مجلسی در این ایام مبارک با حضور روحانیون و خانواده های آنان ادامه داد: در نزد عارفان و با الهام گرفتن از مضامین دینی روزه به عنوان زکات بدن در نظر گرفته شده است و انسان از طعام ظاهری به طعام معنوی ذکر و تسبیح می پردازد.

مشاور مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان در امور اهل سنت گفت: روزه درون انسان را به وسیله ذکر و عبادت نورانی می کند و فرد به وسیله روزه به طرف سفره الهی که خداوند متعال گسترده است هدایت شده و از معنویت و هدایت در مسیر الهی بهره مند می گردد.

وی در ادامه به اشعاری از مولانا اشاره کرد و گفت: فرد با روزه داری فرصت بیشتری برای سیر و سلوک معنوی پیدا کرده که با شکم پر و پرداختن به ظواهر مادی به آن نمی رسد.

ماموستا بهمنی اظهار داشت: کسانی که خواهان خیر کثیر هستند به وسیله روزه به آن می رسند و روزه موجب شکوفایی باطن انسان می شود.

وی با بیان اینکه غذای اصلی انسان معنویت نور و رحمت الهی است، افزود: درست است که روزه موجب پرهیز انسان از خوردن حلال الهی می شود، اما این کار موجب اتصال به حق می شود و در واقع روزه یکی از راههای اتصال به حق تعالی است.

وی خاطر نشان کرد: روزه موجب پاکی روح انسان می شود و قرآن کریم در ماه مبارک رمضان از طرف پروردگار جهانیان بوسیله ی فرشته وحی بر قلب حضرت محمد رسول الله(ص) نازل شده است.

ماموستا بهمنی افزود: هدف از نزول قرآن بیدار کردن روح هاست و نزول کلام الهی تاثیر خود را در تمام عالم هستی گذاشت.

وی در ادامه بیان داشت: امروزه الحمدالله ایران اسلامی با داشتن رهبری فرزانه حافظ و عامل به قرآن کریم و با پیاده سازی قوانین الهی و اسلامی و عمل به دستورات قرآن کریم موجب الگوگیری و بیداری اسلامی در جهان شده است.

مشاور مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان در امور اهل سنت در پایان خاطر نشان کرد: قرآن کریم موجب بیداری قلب،روح و جان انسان می شود، کتابی الهی که با زبان روشن بیان شده و همه از آن می توانند بهره ببرند

ارسال نظرات