خبرهای داغ:
به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، همزمان با ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن کریم در قرائت خانه بهجت (ره) افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۳۶۸۰۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگي- ورزشي شهرداري قزوين؛ مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در این مراسم گفت در این نمایشگاه دو هزار عنوان کتاب و بیش از پنج هزار جلد کتاب در حوزه علوم قرآنی ، مذهبی، فرهنگی، تاریخی، کودک، روانشناسی و علمی در معرض دید عموم قرار قرار گرفته است.

سعید وزیری نژاد با بیان این مطلب که نمایشگاه کتاب ویژه ماه مبارک رمضان در راستا ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در قزوین برپا شده است،گفت: علاقه مندان می توانند قرآن های نفیس را با 60 درصد تخفیف، نهج البلاغه و سایر کتاب ها را با 20 تا 40 درصد تخفیف از نمایشگاه قررآن کریم خریداری کنند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " امروزه کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه ملی بوده، بلکه واجب دینی است، افزود: این نمایشگاه در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و آشنایی هرچه بهتر جوانان و نوجوانان با مباحث علمی و مذهبی برپا شده تا بتوان بدین واسطه جامعه را بیش از پیش با کتاب و کتاب‌خوانی آشنا کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین با بیان این مطلب که باید جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه تبیین شود، تصریح کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین به منظور تبیین جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی و به ویژه علم‌آموزی در جامعه برنامه‌های بسیاری را تدوین کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برپایی نمایشگاه‌های مختلف در سطح شهر اشاره کرد.

وی افزود: امروزه با توجه به شرایطی که در جامعه حکم‌فرما است باید بستر‌سازی مناسبی برای دسترسی شهروندان به کتاب در تمام نقاط شهر فراهم شود که این بستر سازی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی قزوین در راستای تبیین جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه را دارد.

گفتنی است، این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت 17 تا 23 در قرآئت خانه بهجت واقع در میدان عارف برپا می باشد.

 

1006/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها