دکتر مرادی:

مصوبه‌ هسته‌ای مجلس فرصتی برای تیم مذاکره‌کننده جهت لغو یکجای تحریم‌هاست

کد خبر: ۸۵۳۶۸۲۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور؛ حسن مرادی جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس درخصوص تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای، اظهار داشت: تصویب این طرح با رأی قاطع نمایندگان مجلس کمک بزرگی به تیم مذاکره‌کننده هسته ای است تا با قدرت بیشتری در مذاکرات حاضر شوند.

وی افزود: این مصوبه نشان‌دهنده اجماع بین قوا است، اینکه همه به اصل رسیدن به توافق هم نظر هستند ضمن آنکه باید در ذیل آن، حقوق ملت نیز حفظ شود.

مرادی با تاکید بر اینکه مصوبه هسته‌ای مجلس تأکید مجددی بر خطوط قرمز نظام پیرامون مذاکرات هسته‌ای است، گفت: در گذشته خطوط قرمز نظام هم از زبان مقام معظم رهبری و هم از زبان دولت و تیم مذاکره کننده بیان شده است، این‌بار نیز این موضوع از زبان مجلس بیان شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید در این باره که این مصوبه می‌تواند قدرت چانه‌زنی تیم هسته‌ای را در مذاکرات افزایش دهد، گفت: علی‌القاعده این مصوبه بستر استفاده بیشتر از این ظرفیت را برای تیم مذاکره‌کننده بوجود می‌آورد، اما استفاده حداکثری از آن به تیم هسته‌ای بستگی دارد.

وی در پایان با بیان اینکه مصوبه هسته‌ای مجلس فرصت جدیدی را برای دولت برای لغو یکجای تحریم‌ها بوجود می‌آورد، گفت: این مصوبه پشتوانه‌ای برای دولت و تیم هسته‌ای در مذاکرات است. مجلس همان خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری و دولت بیان می‌کردند را به قانون تبدیل کرده است.

ارسال نظرات