حجت الاسلام قمی در میان نخبگان شاهد و ایثارگر:
معاون ارتباطات مردمی وامور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افطاری مرکزدانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگرگفت: وقتی فرهنگ شهادت ترویج نشود افراد بی‌منطق مدعی راه شهدا می‌شوند.مسئولیت بزرگی را در زمینه معرفی آرمان‌ شهدا دارید.
کد خبر: ۸۵۳۶۸۸۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم افطاری مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر شب گذشته شنبه 13 تیرماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قمی معاون ارتباطات مردمی و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام سیدحسن مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد، حمیدعلی صمیمی مدیرکل بنیاد تهران بزرگ، داود مدیرفلاح مدیرکل بنیاد استان البرز، نادر نصیری مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران، اعضای شورای مرکزی تشکل‌های شاهد و ایثارگر و اعضای شورای مرکزی دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر برگزار شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قمی امشب شنبه 13 تیرماه در این مراسم گفت: در مجلسی روحانی و معنوی حضور داریم و در کنار عزیزانی هستیم که یا خود برای ملت افتخارآفرینی کرده‌اند یا از سلاله آنانی هستند که مایه افتخار این نسل و نسل‌های آتی هستند.

وی ادامه داد: آقای کمری از بنده خواست سلام این جمع را خدمت رهبر معظم انقلاب ابلاغ کنم که با افتخار این کار را انجام خواهم داد. همچنین از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به بنده این اختیار داده شده تا در مراسم خاص و جمع‌های ویژه، سلام ایشان را نیز ابلاغ کنم که متقابلاً سلام ایشان را به شما می‌رسانم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی به بالا بودن تعداد نخبگان در جامعه شاهد و ایثارگر نسبت به سایر جامعه اشاره کرد و گفت: این مسئله امری طبیعی است، زیرا خود شهدا نخبگان جامعه بودند. از سوی دیگر میزان شهدا در دو قشر نخبه دانشجویان و طلاب نیز از سایر اقشار بیشتر است که این مورد نیز نشان‌دهنده پیوند میان نخبگی و شهادت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی به گفته‌ای از «مارتین هایدگر» فیلسوف مشهور آلمانی اشاره کرد و گفت: هایدگر می‌گوید بزرگ‌ترین مشکل بشر قرن بیستم گریزان بودن از تفکر و تعقل است. مشکل بدتر آن است که این بشر خود را متفکر نیز می‌داند. فکری که بشر از آن گریزان است فکر معنوی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: امام علی (ع) می‌گوید که معاویه را از من زیرک‌تر ندانید، زیرا اگر تقوا نبود می‌شد بسیار حیله‌ها به کار برد. ایشان در جای دیگری زیرک‌ترین مردم را کسانی توصیف می‌کند که از یاد مرگ غافل نباشند. افراد نابغه آنانی هستند که خود مرگ خود را انتخاب می‌کنند، به همین دلیل شهدا نابغه‌ترین افراد تاریخ هستند، زیرا خود تاریخ را ساختند و معلول تاریخ نبودند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: کشورهای زیادی بودند که افراد زیادی را در جنگ از دست داده‌اند اما آنانی که فرهنگ شهادت را در جامعه خود نهادینه کردند موفق شدند راه آنان را زنده نگه دارند. وقتی فرهنگ شهادت ترویج نشود افراد بی‌منطق مدعی راه شهدا می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی در پایان گفت: با توجه به اینکه شما جزو نخبگان هستید، مسئولیت بزرگی را در زمینه معرفی آرمان‌های شهدا بر عهده دارید و باید این آرمان‌ها را به نسل‌های آینده نیز منتقل کنید.

ارسال نظرات