مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی گفت: با جامعه‌نگری در موضوع سلامت، توجه به زیرساخت‌ها، آموزش و ارتقای آگاهی‌های عمومی می‌توان موضوع پدافند غیرعامل در سلامت را به شکل جدی دنبال کرد.
کد خبر: ۸۵۳۶۸۸۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر کاظم تارقلی٬ درباره نقش پدافند غیرعامل بر موضوع سلامت اظهار داشت: پدافند غیرعامل ابزاری است که به محیط وابستگی دارد تا بتوانیم به وسیله آن وضعیت جسمی و روحی خود را حفظ کنیم.

وی افزود: رفتارهای کلی در جامعه از جمله رفتار فردی و عادات بر سلامت تاثیرگذار است و در این‌باره موضوع پدافند غیرعامل نقش مهمی را ایفا می‌کند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به این‌که تعریفی از بحث پدافند غیرعامل در جامعه عمومیت نیافته است، بیان کرد: اقدامات انجام شده در این حوزه معمولا سطحی و ظاهری هستند و فعالیت کمتری انجام شده است و در سطح کلان نیز برنامه ریزی‌ها به شکل دولتی است که باید مدون پیش رود.

تارقلی اظهار کرد: در تعاملات بین بخشی میان حوزه‌ها جلسات سه ماهه پدافند غیرعامل در سلامت برگزار می‌شود که کمتر منجر به اقدامات عملی شده است.

وی با اشاره به نقش نهادهای مختلف در اجرای پدافند غیر عامل تاکید کرد: متولیان در این امر چند سازمانه هستند و سازمان‌های مختلف، دانشگاه‌های علوم پزشکی، نهادهای نظامی و انقلابی مانند سپاه پاسداران و هلال احمر در این باره نقش دارند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به این‌که در موضوع پدافند غیرعامل باید به بازبینی مباحث بپردازیم و نقش آن را در حوزه سلامت جدی بگیریم، ابراز کرد: اگر جامعه‌نگری در موضوع سلامت در حوزه پدافند غیرعامل وجود داشته باشد، به زیرساخت‌ها توجه بیشتری شود، آموزش بیشتری ارایه شود و آگاهی‌های عمومی را در این زمینه افزایش دهیم می‌توان موضوع پدافند غیرعامل در سلامت را به شکل جدی دنبال کرد.
ارسال نظرات