تيم‌هاي ليگ برتري 49 روز فرصت دارند كه براي به خدمت گرفتن بازيكنان مورد نظر خود وارد عمل شوند. در اين ميان تنها 15 روز ديگر از فرصت تعيين شده باقي مانده اما استقلال و پرسپوليس هنوز موفق به خريدن بازيكنان نامدار نشده‌اند.
کد خبر: ۸۵۳۶۹۱۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
به گزارش خبرگزاري بسيج، تيم‌هاي ليگ برتري 49 روز فرصت دارند كه براي به خدمت گرفتن بازيكنان مورد نظر خود وارد عمل شوند. در اين ميان تنها 15 روز ديگر از فرصت تعيين شده باقي مانده اما استقلال و پرسپوليس هنوز موفق به خريدن بازيكنان نامدار نشده‌اند. 
سرخابي‌هاي تهران روزگاري براي خريدن بازيكن با مشكلات زيادي مواجه نبودند. نام و آوازه اين دو تيم به حدي بود كه بازيكنان زيادي آرزوي پوشيدن پيراهن آنها را در سر داشتند و با روياي پيوستن به سرخابي‌ها زندگي مي‌كردند. آن زمان كافي بود باشگاه براي خريدن بازيكني لب‌تر كند، بدون شك همان بازيكن مد نظر بي‌معطلي بدون هيچ قيد وشرطي با كمترين دستمزد سر از تيم محبوبش درمي آورد و اتفاقا با جان و دل هم براي آبي‌ها و قرمزها بازي مي‌كرد. ولي حالا در زمانه‌اي كه خبري از تعصب به پيراهن و تيم نيست فوتباليست‌هاي وطني براي پوشيدن پيراهن استقلال و پرسپوليس نه نتها سر و دست نمي‌شكنند بلكه نازشان هم بيشتر از قبل مي‌شود. 
دو تيم پايتخت ديگر ابهت گذشته را ندارند، ابهتي كه لرزه بر هر حريفي مي‌انداخت و هيچ حريفي تاب مقاومت برابر آنها را نداشت. با اين حال ديگر خبري از اين ابهت نيست. نحوه فعاليت سرخابي‌ها در فصل نقل و انتقالات مويد اين موضوع است. استقلال تا به اينجاي كار تنها پنج بازيكن را به خدمت گرفته. از زماني كه پرويز مظلومي قراردادش را با اين تيم امضا كرده به دستور او چند بازيكن جديد به اردوگاه آبي‌ها اضافه شدند كه در اين بين مهدي رحمتي تنها چهره شناخته شده جديد استقلال محسوب مي‌شود. با شرايطي كه براي پيكان به وجود آمد رحمتي گزينه بهتر از استقلال پيدا نمي‌كرد. از طرفي مظلومي تنها مربي‌اي است كه مي‌تواند رحمتي را به عنوان دروازه‌بان اول آبي‌ها انتخاب كند. 
پرسپوليس هم وضعيتي بهتر از رقيب سنتي‌اش ندارد. تا به اينجاي كار فقط سه يار جديد به خدمت گرفته و هيچ اثري از بازيكنان اسمي در ليست اين تيم به چشم نمي‌خورد. بدون شك به خدمت گرفتن بازيكناني چون رضائيان، كاميابي نيا و احمدزاده براي پرسپوليس كار دشواري به حساب نمي‌آيد، به ويژه آنكه هنوز هم بحث‌هاي زيادي بر سر خريد جلال حسيني وجود دارد. در كل با توجه به عملكرد فصل گذشته اين تيم هواداران سرخ‌ها انتظار دارند برانكو با جذب بهترين بازيكنان پرسپوليس را از رتبه هشتم ليگ برتر نجات دهد. منتها با روندي كه مسئولان تيم در پيش گرفته‌اند هواداران كماكان نگران آينده پرسپوليس هستند. 
عدم ثبات مديريتي و رفت و آمدهاي پي در پي از جمله دلايل مهمي است كه فصل نقل و انتقالات را به فصل كابوس سرخابي‌ها تبديل كرده است. تا همين چند وقت پيش مديران عامل دو تيم از آينده كاري خود خبر نداشتند. تا آنجا كه استقلالي‌ها هر روز منتظر شنيدن خبر رفتن افشارزاده بودند. اين در حالي است كه تكليف هيئت مديره پرسپوليس نيز در آخرين روزهاي خردادماه مشخص شد. تهديدهاي برانكو ايوانكوويچ را هم بايد به مشكلات سرخپوشان اضافه كرد. با وجود آنكه گفته مي‌شد طاهري مديرعامل جديد پرسپوليس اعتقادي به مربي كروات ندارد، برانكو فعلا به كار خود در اين تيم ادامه مي‌دهد. 
بي‌پولي بزرگ‌ترين دغدغه فوتباليست‌هاي امروزي براي عقد قرارداد است. به جرئت مي‌توان گفت كه هيچ بازيكني حاضر نيست به تيمي برود كه ميلياردها بدهي دارد و با بحران مالي شديدي دست و پنجه نرم مي‌كند. هر روز بازيكنان و مربيان قبلي استقلال و پرسپوليس به اميد گرفتن طلب خود به باشگاه مي‌روند اما مثل هميشه دست از پا درازتر برمي گردند. در چنين اوضاعي چگونه مي‌توان انتظار داشت فوتباليست‌هاي پولكي بي‌خيال تيم‌هاي سرمايه دار شوند و پيراهن استقلال يا پرسپوليس را به تن كنند؟! اين در حالي است كه شنيده شده برخي از آنها خواهان گرفتن نيمي از دستمزد خود پيش از امضاي عقد قرارداد شده‌اند. عقب افتادن از ساير تيم‌ها در بازار نقل و انتقالات عواقب خوبي براي هيچ تيمي ندارد، به خصوص اگر آن تيم‌ها استقلال و پرسپوليسي باشند كه خون هوادارانشان از ناكامي فصل گذشته حسابي به جوش آمده باشد. 
ارسال نظرات