برگزاري همایش مسئولین هیئت های ورزشی بسیج استان اردبیل

همایش توجیهی روسای هیئت های ورزشی بسیج استان اردبيل در محل سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۶۹۱۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان ورزش بسيج،  شاهين زارعي مسئول تربیت بدنی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل درهمایش روسای هیئت های ورزشی بسیج استان اردبيل گفت: با عنایت به اینکه متولی اصلی ورزش ، اداره کل ورزش و جوانان می باشد و برنامـه ریزی ها، فراهم نمودن زیر ساخـت، اجراء و اعزام به مسابقـات ورزشی ، پشتیبانی و ... جزو وظیفه اصلی اداره ورزش و جوانان است اما یک حلقه مفقوده در این وسط وجود دارد و آن هم نبودن روح معنویت و اخلاق که معضل اصلی امروز ورزش است،لذا این امر مهم باعث شده که بسیج در ورزش با رویکرد فرهنگی وارد میدان شود.

زارعي افزود:هدف اصلی بسیج در امر ورزش توسعه فعالیت های ورزشی همراه با فرهنگ اسلامی- نگاه ویژه به اخلاق و منش پهلوانی و تربیت نسل جوان در تراز انقلاب اسلامی می باشد.با وجود اینکه هنوز با اهداف ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری در حوزه ورزش فاصله زیادی وجود دارد اما با بسیج امـکانات ،برنامه ریزی ها ،تعامل و همفکری و پشتکار می توانیم به این امر مهم دست پیدا کنیم.

وي ادامه داد:از سوی دیگر ورود فرهنگ های بیگانه و تهاجم فرهنگی و ... به کشور از طریق فضای مجازی ، ماهواره ها و اینترنت، بسیج را برآن وا داشته در امـر ورزش سرمایه گذاری ویژه ای نماید. وجود بیش از 135 ماهواره فعال این احساس وظیفه را بیشتر می کند.

مسئول تربيت بدني سپاه حضرت عباس(ع) اظهار داشت: ورزشکاران ما علاوه بر عرصه ورزشی باید در حوضه فرهنگی و ارزش های فرهنگی نیز تقویت شوند و تحقق این موضوع مستـلزم پرورش مربیـان در عرصه فرهنگی است. فلسفـه ورزش پرداختن به جسم و روح است و این موضوع به غیر از پرداختـن به مسائل فرهنگی محقق نمی شود. مربیـان ورزشی کسانی هستند  كه علاوه برمسئولیت آموزش و پرورش ورزشکاران با ارائه آموزش های فنی مسائل اعتقـادی و اسلامی را نیز باید در ورزشـکاران نهادینه کنند.

وی اولویت های سال 94 را حمایت از پایگاه های استعداد یابی،برنامه ورزش همگانی با محوریت برنامه های بومی محلی و برگزاری مسابقات قهرمانی انتخابی استان عنوان کرد و گفت:در حال حاضر با بـرنامه ریزی های مناسبی که در چشم انداز توسعه پنجم برای ورزش ترسیم شده است الحمد الله با عنایت خداوند متعال و تلاش خالصانه و دلسوزانه مسئولین کشـوری و استـانی بخصوص فرمانده محترم سپاه استان بسیاری از این برنامه ها از جمله ساخت سالـن های ورزشی در استان بتعداد 26 سالن صالحین و 11 سالـن 9دی ایجاد پایگا های استعداد یابی و استعداد گزینی و الگو شدن این طرح درسایر نهاد ها و سازما نها،تربیت مربیان و سرپرستان در حال اجرايي شدن است.

وي با بيان موضوع اوقات فراغت در فصل تابستان خاطر نشان كرد: هدف ما از برگزاری و اجرای کلاس ها و برنامه های ورزشی در تابستان غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد فضای فرهنگی و معنوی است که سعی شده با بهره گیری از مربیان متعهد و دلسوز این امر محقق شود.

در ادامه نادری مدیر عامل  باشگاه مقاومت بسیج ومسئول مدیریت ورزش قهرمانی مطالبی را عنوان نمودند.

ارسال نظرات