مسئول تربيت بدني سپاه حضرت عباس(ع) در گفتگو با بسيج:
مسئول تربيت بدني سپاه حضرت عباس(ع) گفت: در استان اردبيل روي رشته هاي دو و وميداني و قايقراني كه جزو رشته هاي مدال آور در المپيك هستند سرمايه گذاري ويژه اي كرده ايم.
کد خبر: ۸۵۳۶۹۱۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

شاهین زارعی مسئول تربيت بدني سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در گفتگو با خبرگزاري بسيج گفت: برنامه هاي سالانه تربيت بدني سپاه حضرت عباس (ع) در دو حوزه ورزش قهرماني و ورزش همگاني عمدتا بر اساس برنامه ها و دستورالعمل هاي ابلاغ شده از سوی سازمان ورزش بسيج در سال 94 پيگيري مي شود.

وی افزود: در زمينه مسابقات قهرماني براي معرفي تيم هاي منتخب استان به مسابقات کشوری بسیج و مسابقه جایزه بزرگ که با حضور ورزشکاران تیم ملی صورت میگیرد در 14 رشته ورزشي مسابقات انتخابي در سطح استان برگزار مي شود. طوریکه مسابقات در هررشته ورزشی از پایین ترین رده بسیج یعنی پایگاه مقاومت شروع شده و تیم قهرمان به مسابقات حوزه راه پیدا می کند و همین روال در سطح حوزه مقاومت برگزار شده و نهایتاً ناحیه مقاومت با برگزاری مسابقات در بین حوزه های خود ، تیم منتخب را به مسابقات انتخابی استان اعزام می کند و در نهایت باشگاه مقاومت بسیج استان با برگزاری مسابقات انتخابی بین تیمهای نواحی تابعه ، اقدام به اعزام تیم منتخب به مسابقات سراسری بسیج در رشته های مختلف در مقطع سنی نوجوانان و جوانان (خواهر و برادر)می کند . در همين رابطه در سال هاي اخير ورزشكار بسيجي استان ضمن کسب مقامهای اخلاق در رشته های مختلف مقام های خوبی را کسب کرده اند. به عنوان نمونه بسیجیان ما در رشته لیگ کشتی بسیج مقام سوم و در رشته های کاراته و دومیدانی بصورت انفرادی مدالهای رنگارنگی را بدست اورده اند و یک نفر نیز در رشته دو و میدانی به عضویت تیم ملی در آمده است .

مسئول تربيت بدني سپاه حضرت عباس (ع) اظهار داشت: علاوه بر اين برگزاري مسابقات ورزشي در سطح استان در مناسبت ها و اعیاد خاص از ديگر برنامه هاي ورزشی سپاه حضرت عباس (ع) است، همچنين در برخي از رشته هاي ورزشي كه مسابقات سراسري بسيج برگزار نمي شود، در داخل استان برنامه هاي ويژه اي داريم و سعي كرده ايم تا با برگزاری این رشته هاي ورزشي درجذب نوجوانان و جوانان به ورزش نیز سهیم باشیم.

وی افزود: بمنظور اجرای هر چه بهتر مسابقات ورزشی اقدام به تشکیل هیئتهای ورزشی بسیج در 14 رشته نموده ایم که جلسات منظمی در طول سال در زمینه هماهنگی برنامه ها صورت می گیرد. و کلیه مسابقات ورزشی توسط هیئتهای ورزشی مربوطه اجرا می شود.همچنین بمنظور فرهنگ سازی در ورزش و تبلیغات فرهنگی مناسب در مسابقات ورزشی ، هماهنگی و تعامل خوبی با سازمان بسیج ورزشکاران استان داریم.

زارعی با اشاره به برنامه هاي تربيت بدني سپاه حضرت عباس (ع) در حوزه ورزش همگاني تاكيد كرد: در طول سال برنامه هاي متنوع ای در مناسبت هاي مختلف سال مانند سوم خرداد ، هفته دفاع مقدس، هفته بسيج و حماسه 9دی و دهه فجر در حوزه ورزش همگاني تدارك ديده ايم كه عمده آن برگزاري پياده روي خانوادگي، كوهپيمايي ،راهپيمايي هاي سراسري و دومیدانی و... است.و سعی بر این است این برنامه ها بمنظور گرامیداشت یادو خاطره شهدای بزرگوار استان برگزار شود. به همین خاطر شروع و اختتامیه برنامه ها از مزار شهدا در نظر گرفته می شود.

زارعی با اشاره به تعامل خوبي كه بين بسيج و متوليان ورزش استان برقرار است، افزود: ارتباط خوبي با اداره كل ورزش و جوانان و ادارات ، نهادها و همچنين هيئت هاي ورزشي بخصوص هیئت ورزشهای همگانی استان داريم و برنامه هاي مشتركي را با همكاري يكديگر اجراء می کنیم.

وي ادامه داد: با توجه به فرا رسيدن فصل تابستان و تعطيلي مدارس، برنامه هاي ويژه اي در 14 رشته ورزشی براي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با ایجاد فضای فرهنگی و معنوی داريم که عمدتاً در سالن های ورزشی صالحین و 9 دی برگزار می شود.از جمله برنامه های ورزشی درنظر گرفته شده ، مدارس ورزشی مانند فوتسال ، والیبال ، بسکتبال وژِيمناستیک بوده و در رشته های تکواندو ، کاراته ، ووشو ، آمادگی جسمانی و جودو بصورت کلاسی در طول سال برگزار می شود.

زارعی در ادامه با اشاره به فعاليت 4 پايگاه استعداديابي در سطح استان اردبیل اظهار كرد: پايگاه هاي استعداديابي استان اردبیل که از سال 88 در رشته های ورزشی کاراته و کشتی راه اندازی شده در استان همواره جزو پايگاه هاي برتر بسيج در كشور قرار گرفته است و استعدادهاي خوبي از دل اين پايگاه ها شناسايي شده است. و در سال 94 نیز بدلیل داشتن پتانسیل لازم در استان ، پايگاه استعداديابي در رشته های قایقرانی و دومیدانی فعال شده و در مرحله حذب قرار دارد و امید است با همگاری و تعامل متولیان ورزش استان شاهد رشد و شکوفایی استعداد های ورزشی استان باشیم . ناگفته نماند ورزشکاران بسیجی پایگاه استعداد یابی استان نتایج بسیار خوبی را در مسابقات سراسری بسیج و استانی بدست آورده اند و امیدواریم در آینده نزدیک به عضویت تیم های ملی در بیایند.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به الویت بندی و سرمایه گذاری سازمان ورزش بسيج روي رشته مدال آوراز جمله دو و میدانی و قایقرانی و ... ، در استان اردبیل نيز گامهایی به این سمت برداشته ایم و اميدواريم بتوانيم ورزشكارانی با اخلاق و تربیت شده با فرهنگ و تعالیم اسلامی را به تيم هاي ملي معرفی کنیم. به همين خاطر در مسابقات مختلف استانی و کشوری که برگزار مي شود شركت مي كنيم تا از دل اين رقابت ها ، بچه هاي بسيجي با نشان دادن توانايي هايشان به تيم ملي راه پيدا مي كنند.

زارعی با بيان اينكه در ورزش تنها به جنبه قهرمان پروري و كسب مدال فكر نمي كنيم، افزود: تربيت ورزشكار معتقد و با اخلاق و همچنین آموزش مباحث دینی هدف اصلي مان است. در اين زمينه در استان اردبیل فعاليت هاي خوبي داشته ايم و الویت کار را از حلقه هاي شجره طیبه صالحين بسیج شروع   کرده ایم.

وي در ادامه درباره برنامه هاي آموزشي در سال جاري اظهار داشت: برگزاري دوره هاي آموزشی رزمی یکی از کارهای بزرگ و الویت دار ما در سال 94 است . علاوه بر آن آموزش شنا ، آموزش مربیان دفاع شخصی ، آموزش مدیران ، سرپرستان و عوامل اجرایی سالنهای ورزشی و ... نیز از برنامه های است که انشاء ا... در طول سال جاری اجرا خواهد شد.

مسئول تربيت بدني سپاه حضرت عباس (ع) درباره زير ساخت هاي ورزشي موجود در استان گفت:  در حال حاضر 26 سالن ورزشی صالحین و 11 سالن ورزشی 9دی مورد بهره برداری بسيجيان عزیز و عموم مردم قرار گرفته است. علاوه بر اين ، تعداد 35 سالن ورزشی صالحین که عمدتاً در مناطق محروم استان در حال ساخت می باشد که قرار است انشاءا... با عنایت مسئولین و تلاش شبانه روی سردار فرمانده محترم سپاه استان که انصافاً در ساخت و بهره برداری سالنهای ورزشی تلاش جهادی نموده اند ( که جا دارد از ایشان تشکرویژه ای  داشته باشم )، تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.

وی در پایان در خصوص توسعه برنامه های ششم بسیج در امر ورزش اظهار کرد: با عنایت به کمبود امکانات و زیرساختهای ورزشی در استان ، نیاز مندیهای ورزشی استان از جمله استخر ، زمینهای چمن مصنوعی ، سالنهای ورزشی زورخانه ای ، اهداف پرواز ، پینت بال و ... درخواست شده که امیدواریم با عنایتی که مسئولین محترم بسیج بخصوص ریاست محترم سازمان ورزش بسیج به امر ورزش دارند شاهد حضور بیشتر جوانان در مجامع ورزشی و رشد و شکوفایی هر چه بیشتر ورزش استان باشیم.

ارسال نظرات