عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تشریح کرد
یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران رابطه طبقات اجتماعی و هزینه‌های نظام سلامت در ایران را تشریح کرد و گفت: شاخص های مختلفی در تعیین هزینه های نظام سلامت نقش دارند.
کد خبر: ۸۵۳۶۹۴۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید داوری در نشست تخصصی دسترسی یکسان جامعه به منابع مالی بخش سلامت که با حضور صاحب نظران و کارشناسان حوزه نظام سلامت در تهران برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات نشان می‌دهد که یک نسبت متوازنی بین طبقات اجتماعی و نظام سلامت وجود دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: شاخص‌هایی چون درآمد، شغل، مسکن، وضعیت تحصیلی و تعداد اعضای خانوار هر کدام در طبقات اقتصادی اجتماعی نقش دارند.

داوری که در خصوص طبقه بندی اقتصادی – اجتماعی در ارزیابی‌های عدالت در خدمات بهداشتی درمانی سخن می‌گفت، با معرفی یک مدل فراگیر گفت: بر اساس این مدل سیار و فراگیر، هر کدام از شاخص‌های ذکر شده با طبقه اقتصادی – اجتماعی سنجیده می‌شود.

وی افزود: با اجرای مدل اشاره شده، درصد تاثیر هر کدام از شاخص‌های مذکور در طبقات اقتصادی – اجتماعی تعیین می‌شود. اجرای این مدل سیار در شهرستان‌های مختلف قابلیت ارزیابی دارد.

 نشست تخصصی دسترسی یکسان جامعه به منابع مالی بخش سلامت با حضور دکتر پیرویان از معاونت برنامه ریزی سازمان غذا و دارو و همچنین صاحب نظران و کارشناسان حوزه سلامت در تهران برگزار شد.

ارسال نظرات