امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: یکی از امتیازات ویژه ماه مبارک رمضان،شبهای قدرمی باشد چراکه ثمره یکسال مقدرات انسان در این شب ها رقم می خورد به طوری که گاهی یک حادثه می تواند زندگی را متحول کند.
کد خبر: ۸۵۳۶۹۶۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی در خصوص فضایل شب قدر گفت: یکی از امتیازات ویژه ماه مبارک رمضان،شبهای قدراست چراکه ثمره یکسال مقدرات انسان  در این شب ها رقم می خورد به طوری که گاهی یک حادثه می تواند زندگی را متحول کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: بدیعی است که انسان به تقدیرات یکساله خودش حساس باشد و از آن جهت که  انسان دارای اراده و اختیاربوده ، خداوند متعال چنین فرصتی را برای بندگان خود فراهم کرده تا در مسیر کمال قدم بردارند.

 وی شب قدر را، شب توبه و عنابه، اتصال حقیقی به خدا، درک فیض از جانب معبود بی همتا و تجدید پیمان با ارزش های اسلامی عنوان کرد و افزود: در شب های قدر انسان باید احساس و اظهار فقر در درگاه خداوند متعال را در وجود خود پیدا کرده و بدون غفلت و  تکبر آن را اعلام کند.

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به هویت دینی شب قدر تصریح کرد:هویت دینی مردم در شب های قدر تجلی پیدا کرده و با توجه به مقارن شدن تعطیلات آخرهفته با این ایام،مردم همواره قدم در راستای هویت دینی و باورهای اعتقادی گذاشته اند.

 این خطیب شهیر در پایان تاکید کرد: باید به این نکته توجه داشت که مردم بیش از آنچه تصورمی شود نسبت به شب های قدر حساس و فعال هستند. 

یزدامروز

ارسال نظرات