فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا از افتتاح نخستین تفرجگاه فرهنگی این شهرستان در بوستان ابریشم خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۷۱۸۹
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه سرا، سرهنگ کیا عاشوری، در مراسم افتتاح نخستین تفرجگاه فرهنگی این شهرستان اظهار کرد: همه انقلاب‌هایی که در یک قرن اخیر در جهان رخ داده منافع یک طبقه بر طبقه دیگر در آن بوده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی برای احیای هویت و تمدن بزرگ اسلام بود، افزود: فرهنگی که امام خمینی(ره) درست در زمانی که فرهنگ اسلامی پیش به سوی سکولاره و غربی شدن می‌رفت، دوباره آن را احیا کرد.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با اشاره به دغدغه مهم رهبری که فرهنگ است،گفت: دکترین غربی امروزه با در دست داشتن ابزار و تکنولوژی‌های فراوان مانند ماهواره، اینترنت، کافی نت و شبکه های مجازی در تلاش هستند در فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ما خلل ایجاد کنند.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه آداب ها و سنن و فرهنگ هر جامعه ای خاکریزهای نرم آن جامعه است، تصریح کرد: گویش‌های هر محل خاکریز فرهنگی آن است که متاسفانه دشمن با ادغام کردن لهجه های شهرستانی استانی و ملی و سپس بین المللی سعی در از بین بردن این فرهنگ ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: هویت و گویش و آداب و سنن هر منطقه باید حفظ و دوباره احیا شود و به نسل های بعد انتقال یابد تا این آداب و سنن به تاریخ سپرده نشود.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا اظهار کرد: نخستین تفرجگاه فرهنگی در بوستان ابریشم صومعه سرا افتتاح شد که این تفرجگاه به مدت سه ماه فعالیت خود را انجام می دهد.

سرهنگ عاشوری افزود: برنامه های ویژه و متنوعی توسط معاونت فرهنگی، اجتماعی سپاه برنامه‌ریزی شده که هر هفته با برگزاری جنگ شادی با هنرمندی هنرمندان استانی و کشوری محیطی مفرح را برای خانواده ها فراهم آورده ایم.

وی گفت: با تدفین شهدای گمنام در بوستان ابریشم، خود به خود آن حرکت وضعی که انتظار داشتیم شهدا همیشه در جامعه تاثیرگذار هستند در فضای پارک هم ایجاد کردند و خانواده‌هایی که قبلا نمی توانستند در پارک حضور داشته باشند اما اکنون به راحتی حضور می یابند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا تصریح کرد: هدف از برگزاری این طرح غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها است و با غرفه‌های راه اندازی شده از هر سلیقه ای می توانند از این مکان استفاده نمایند.

ارسال نظرات