بیمارستان نمین در 2000 مترمربع توسعه پیدا می کند/ راه اندازی بخش سونوگرافی در نمین

بیمارستان نمین که در متراژ 500 مترمربعی کلنگ زنی شده بود با پیگیری های مردمی و تلاش های امام جمعه نمین مقرر شد این توسعه در متراژ استاندارد و قانونی دو هزار مترمربعی احداث شود.
کد خبر: ۸۵۳۷۲۳۹
|
۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، وضعیت نامناسب بهداشتی و درمانی شهرستان نمین که ناشی از کمبود امکانات و نیروهای تخصصی بوده، برای سالیان دراز به یکی از مهمترین دغدغه های مردم شهرستان تبدیل شده است.

اما در چند سال اخیر خبرهای مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس با عنوان اینکه بیمارستان 64 تختخوابی احداث و یا در قالب 32 تختخوابی توسعه خواهد یافت موجب خوشحالی مردم نمین شده بود. اما در خردادماه امسال در اقدامی تأمل برانگیز مسئولان اقدام به کلنگ زنی توسعه بخش 32 تختخوابی با متراژ 500 متر مربع اقدام کردند.

مردم نمین در قبال توسعه بیمارستان در متراژ غیر قانونی و غیر استاندارد و در بیان بهتر در قبال این اقدام عوام فریبانه موضع گیری کرده و به هر طریق ممکن اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کردند.

روز گذشته در راستای رسیدگی به مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی نمین دیداری بین امام جمعه شهرستان نمین و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل انجام شد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلیمن صفر یوسف زاده امام جمعه شهرستان نمین ضمن ابراز تعجب از اینکه چرا تا به حال بیمارستانی در خور نیاز شهرستان احداث نشده است از رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خواست که توجه ویژه ای به احداث و تکمیل این بیمارستان داشته باشد.

وی گفت: درخواست مردم در مورد بیمارستان کاملاً حق بوده و بنده شخصاً پیگیر این مساله خواهم بود.

حجه الاسلام و المسلمین یوسف زاده افزود: در زمینه بیمارستان باید شفاف سازی شده و از سیاست زدگی دوری شود و مردم باید از شرایط موجود آگاه باشند.

در ادامه نیز امام جمعه نمین با بیان اینکه باید از طرق مختلف اعتبارات لازم فراهم و جذب شود گفت: بنده نیز از طریق نمایندگان و راه های دیگر دیگر برای جذب اعتبار برای این پروژه تلاش خواهم کرد.

در ادامه این دیدار دکتر فرهاد پورفرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از توسعه بیمارستان با زیربنای تقربی دو هزار متر مربعی خبر داد و گفت: با توجه به میزان اختصاص اعتبار این طرح به صورت فاز بندی احداث خواهد شد.

وی همچنین از اختصاص اعتبار برای احداث کلینیک تخصصی در مساحت 500 مترمربع در شهرستان نمین و کلنگ زنی و احداث آن در روزهای آتی خبر داد.

امام جمعه نمین در ادامه از دکتر پور فرضی به عنوان هدیه این دیدار، خواستار راه اندازی بخش سونوگرافی در نمین شد که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل این پیشنهاد را پذیرفته و قول مساعد در خصوص راه اندازی این بخش در اولین فرصت را داد.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین یوسف زاده از دکتر پورفرضی خواستار اولویت دهی به گزینش نیروهای بومی در سطح شهرستان نمین شد.

ارسال نظرات