قرعه‌کشی نفرات برتر سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ظهر امروز در محل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۷۴۰۰
|
۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، در این مراسم حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی از برگزاری موفقیت‌آمیز سیزدهمین مرحله آزمون قرآن و عترت خبر داد و گفت: در مجموع در این دوره 53 هزار و 600 نفر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد 22 هزار و 309 نفر به عنوان قبول شدگان معرفی شدند. 

وی با بیان اینکه مراسم تقدیر از نفرات برتر آزمون دوازدهم قرآن و عترت در محل هتل فردوسی برگزار شد، گفت: در این برنامه همچنین کارشناسان امور قرآنی استانها نیز مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند. 

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام پروانه معاون مرکز آموزش معاونت قرآن و عترت از روند برگزاری آزمون سیزدهم باحضور داوطلبان آزاد و همچنین نمایندگان 972 موسسه قرآنی در از سطح کشور خبر داد و گفت: از مجموع شرکت کنندگان در این دوره از آزمون سراسری قرآن و عترت داوطلبان در دو بخش داوطلب آزاد و همچنین اعضای موسسات قرآنی حضور داشتند که از این میان 92 درصد شرکت کنندگان در موسسات قرآنی تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌های آموزشی برخوردار بودند و 8 درصد شرکت کنندگان هم به طور آزاد در آزمون‌ها شرکت داشتند. 

وی از حضور 87 درصدی افراد بالای 15 سال و همچنین حضور 15 درصدی افراد زیر 15 سال یاد کرد و گفت: در این دوره 77 درصد آزمون دهندگان خانم هستند و 23 درصد بقیه را آقایان تشکیل دادند. 

به گفته حجت‌الاسلام پروانه در آزمون سیزدهم قرآن و عترت 34 درصد افراد زیر دیپلم، 25 درصد دیپلم، 9 درصد فوق‌دیپلم، 27 درصد کارشناسی، 3 درصد کارشناسی ارشد و بالاتر و 2 درصد مابقی دارای تحصیلات حوزوی هستند. همچنین به تفکیک دوره‌های آموزشی 51 درصد شرکت کنندگان در رشته حفظ قرآن، 43 درصد در رشته ترجمه و مفاهیم، 3 درصد در رشته تدبر و 3 درصد نیز در رشته مفاهیم نهج‌البلاغه شرکت داشتند. 

معاون مرکز آموزش معاونت قرآن و عترت در ادامه اظهار داشت: ازجمله شاخص‌های ارزیابی عملکرد استانها می‌توان به میزان مشارکت در استان، درصد قبولی شرکت کنندگان و درصد رشد نسبت به آزمون قبلی اشاره کرد. 

وی افزود: براساس شاخص‌ها و استانداردهای ارزیابی عملکرد استانها، استانهای برگزیده در سطح کشور به ترتیب رتبه شامل استان سیستان و بلوچستان، البرز، همدان، زنجان و آذربایجان شرقی هستند. 

حجت‌الاسلام پروانه همچنین از حضور 21 هزار نفری مشمولین در مرحله قرعه‌کشی جوایز یاد کرد و گفت: براساس قرعه‌کشی انجام شده به 420 نفر از قبول شدگان هدایایی تعلق می‌گیرد. این هدایا شامل: کمک هزینه عمره مفرده به مبلغ یک میلیون تومان به 20 نفر، کم هزینه عتبات عالیات به مبلغ 500 هزار تومان به 60 نفر، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به مبلغ 200 هزار تومان به 140 نفر و همچنین 200 جایزه نقدی به مبلغ یکصد هزار تومان می‌باشد. 

در پایان این برنامه مراسم قرعه‌کشی نفرات برتر سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت برگزار شد و کمک هزینه عمره مفرده به 20 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه تعلق گرفت. در این میان در رشته مفاهیم مقدماتی نرگس مولایی از کرمان، ربابه فقیه از مازندران، هرمز خراسانی از تهران و طیبه سادات‌هاشمی از اصفهان برنده کمک هزینه عمره مفرده شدند. 

در رشته مفاهیم تکمیلی لیلی پیرولاهیجان از آذربایجان شرقی، مهناز بشارتی از اردبیل و محمدرضا سوادکوهی و همچنین در رشته مفاهیم نهج‌البلاغه حنانه زینبی از اصفهان به عنوان رتبه‌اول برگزیده معرفی شدند. 

در رشته حفظ نیز نفرات منتخب شامل زینب رضایی از کرمانشاه، امید ابرازه از آذربایجان شرقی، غنی‌لو از زنجان، سپیده رخساران از خوزستان، الهه عباسپور از خراسان رضوی، مطهره پورمداح از یزد، رسول انصاری از البرز و محمدامین نجفی از استان زنجان هستند. همچنین در رشته حفظ کل قرآن کریم کوروش نراقی‌پور از تهران، حسین صالحی از قم و مجید باقری از تهران برنده کمک هزینه عمره مفرده به مبلغ یک میلیون تومان شدند.

ارسال نظرات