بداخلاقی و خارج شدن از زیر بار تعهد مهم‌ترین مشکل جامعه

امام جمعه شهرستان چالوس گفت: مهم‌ترین مشکل جامعه ما بداخلاقی و خارج شدن از زیر بار تعهد به مسایل فرهنگی، اخلاقی و خانوادگی است.
کد خبر: ۸۵۳۷۵۳۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی نوری در همایش شهرداران، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای چالوس که به‌مناسبت 14‌ تیرماه (روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، خلوص نیت در اجرای امور مردم را از راه‌های جلب اعتماد مردم به دهیاران و شوراها عنوان کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه مهم‌ترین ویژگی ماه مبارک رمضان گشایش امور مردم، رفع مشکلات آنان و خدمت به مردم است، بنابراین حاکمان و کارگزاران نظام نیز باید این امور را در سرلوحه فعالیت‌های خویش قرار دهند.

راشدی با اشاره به اینکه انسان موجودی اجتماعی است و حس وحدت، همدلی و صمیمیت بالقوه در او نهادینه شده است، تصریح کرد: اگر در رفع مشکلات و نیازهای مردم اخلاص، صفا و یک‌رنگی، همدلی و تعامل وجود داشته باشد بدون شک بسیاری از کارها نیمه‌کاره رها نمی‌شود.

وی دهیاران را حاکم، کارگزار و فرماندار محل ماموریت خویش نامید و خاطر‌نشان کرد: دهیاران از طرفی مسئولیت اداره امور محل خود را با شوراها عهده‌دار هستند و از طرفی به‌عنوان واسطه بین مردم، دولت و حکومت می‌باشند، بنابراین باید در ایجاد صلح، صفا و محبت در بین مردم تلاش کنند.

امام جمعه چالوس اظهار کرد: دهیاران باید زمینه ایجاد و تقویت خوش‌خلقی، حسن ظن و اعتماد مردم نسبت به دولت را فراهم کنند که این امر مستلزم هماهنگی و تعامل شوراها و دهیاران با یکدیگر در تمام امور و نیز جلب اعتماد مردم نسبت به حکومت و کارگزاران است.

وی با اعلام اینکه دهیاران معتمدان مردم هستند، تاکید کرد: با توجه به اینکه مهم‌ترین مشکل جامعه ما بداخلاقی و خارج شدن از زیر بار تعهد به مسایل فرهنگی، اخلاقی و خانوادگی است، لذا دهیاران می‌توانند در این زمینه ابتکاراتی به‌خرج دهند و بنیان خانواده را مستحکم کرده تا به‌ این ترتیب امنیت، سلامت فکری، اعتقادی و اخلاقی مردم فراهم شود.

راشدی فراهم کردن امکانات و زمینه‌های تبلیغاتی و فرهنگی را در روستاها توسط دهیاران ضروری خواند و افزود: با اجرای کارهای فرهنگی مانند استقرار خانه عالم و حضور روحانی در مساجد و در کنار دهیاران و شوراها، روستاها نیز از گزند بسیاری از آسیب‌ها و آفت‌های امروزی مصون می‌مانند.

وی در پایان با اشاره به اینکه دهیاران محرم اسرار مردم در روستاها هستند، گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن شهرستان چالوس و حضور مسافران در روستاهای این شهرستان و از آنجایی که مشکلات فرهنگی زیادی دامن‌گیر مردم منطقه می‌شود، بنابراین از دهیاران و شوراهای اسلامی به‌عنوان کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران انتظار داریم تا در رعایت حدود و مرزهای اعتقادی و اخلاقی از سوی دیگران کوشش کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار