پیکر مطهر یک شهید از ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن عملیات کربلای ۴ در کرج با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مردم و مسئولان استان البرز تشییع می شود.
کد خبر: ۸۵۳۷۵۴۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، هویت پیکر مطهر یک شهید از ۱۷۵ شهید غواص و خط شکن که در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسیده‌ و پیکر آن‌ها با دستان بسته بعد از گذشت ۲۹ سال از شهادتشان در یک گور دسته جمعی در ابوفلوس تفحص شد، احراز هویت شد.
بازگشت شهید غواص به آغوش

شهید سید جلیل میری وَرکی فرزند سید قاسم یکی از خط شکنان عملیات کربلای ۴ بود که در منطقه ام الرصاص به شهادت رسیده است.
 وی متولد ششم فروردین ماه سال ۱۳۳۸ از شهرستان تنکابن در استان مازندران است. که در جبهه به عنوان یک تک تیر انداز فعال بود و به عنوان خط شکن کربلای ۴ در این عملیات به شهادت رسید و حالا بعد از گذشت ۲۹ سال از شهادتش هویت پیکر مطهر او شناسایی شده است.
پیکر شهید سید جلیل میری پنج شنبه 18 تیرماه ۹۴ ساعت ۱۰ صبح از میدان شهدا به سمت میدان سپاه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مردم و مسئولان استان البرز تشییع و در گلزار شهدای امامزاده طاهر(ع) آرام خواهد گرفت.

همچنین مراسم یادبود این شهید بزرگوار با حضور خانواده وی در روز شنبه 20 تیرماه 94  از ساعت 17 الی 19در حسینیه انصار الامام رزمندگان کرج واقع در میدان والفجر نرسیده به میدان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
گفتنی است چندی پیش پیکر مطهر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده‌اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند.
 این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. پیکر ۱۷۵ شهید از این ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای۴ بودند که با دستان بسته در یک گور دسته جمعی منطقه ابوفلوس کشف شدند.
 پیکر مطهر این شهدا در ۲۶ خرداد ماه با استقبال بی نظیر مردم تشییع شد و این مراسم تشییع بیش از ۵ ساعت به طول انجامید.
ارسال نظرات