خبرهای داغ:
حجت الاسلام رحمانی کارشناس اخلاق گفت: آمرین به معروف و ناهیان از منکر با علم و آگاهی کامل وارد عرصه ی امر به معروف و نهی ازمنکر شوند.
کد خبر: ۸۵۳۷۵۷۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
حجت الاسلام جعفر رحمانی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه اظهار کرد: آنان که بدون شناخت صحیح از معروف و منکر دیگران را امر و نهی می‏کنند، نه تنها خدمتی انجام نمی‏دهند، بلکه چه بسا باعث گمراهی دیگران نیز می‏شوند.

وی اظهار کرد: برای امر به معروف و نهی از منکر باید معروف و منکر را شناخت و دانست که چه کاری در محدوده معروف قرار دارد تا امر به آن لازم باشد و چه کاری را در محدوده منکر جا می‏گیرد تا نهی از آن واجب باشد.

رحمانی تاکید کرد: نباید همچون طبیبی که قبل از شناخت درد و تشخیص بیماری به نوشتن نسخه و تجویز دارو بپردازد یا راهنمایی که بدون اطلاع از راه درصدد هدایت گم گشتگان باشد عمل کرد.

وی اظهار داشت: باید زیبا بودن معروف و زشت بودن منکر را به مخاطب خود بشناسانیم و در واقع، باید آثار و پیامدهای معروف ها و منکرها را بیان کنیم.

وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید به گونه ای انجام شود که موجب وارد آمدن خدشه به شخصیت کسی نشده و با نرمی گفتار و بیان مؤدبانه، تأثیر چند برابری داشته باشد.

حجت الاسلام رحمانی همچنین احترام متقابل هنگام امر به معروف، توجه و تقویت جنبه های مثبت طرف مقابل و انجام این فریضه ی الهی به صورت غیرمستقیم را از دیگر راهکارهای این فریضه ی فراموش شده برشمرد.

کارشناس ارشد مباحث اخلاقی تاکید کرد: همان طور که روحانیت ایثار و جهاد را در جامعه تبدیل به فرهنگ کرد، امر به معروف و نهی از منکر نیز باید تبدیل به فرهنگ و گفتمان برتر در جامعه شود، تا جامعه ای آرمانی داشته باشیم.
ارسال نظرات