خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: آثار تاریخی برای ما قابل احترام و ارزش است زیرا هویت دینی و تمدنی ما به شمار می‌رود و همه ما باید تلاش کنیم با همکاری یکدیگر در راستای حفاظت و احیای...
کد خبر: ۸۵۳۷۶۰۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در نشست مشترک مدیران کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد، اظهار کرد: این نشست در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده بین دو سازمان در سطح کشوری برگزار شده است.
وی افزود: حفظ، احیا و معرفی آثار تاریخی و مدیریت آن‌ها به منظور بهره‌وری بیشتر از آثار تاریخی و بقاع متبرکه که از ظرفیت‌های استان قزوین به شمار می‌روند مهمترین اهداف برگزاری این سلسله نشست‌ها است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با تأکید بر اینکه حفاظت از آثار تاریخی ضروری است، اضافه کرد: هیچ گاه فکر نمی‌کنیم که اداره کل اوقاف و امور خیریه باید جزیره‌ای عمل کند بنابراین برای حفاظت از آثار تاریخی و بقاع متبرکه این استان روابط بین دو دستگاه اجرایی اوقاف و میراث فرهنگی باید روابط تنگاتنگی باشد.
نوروزی ادامه داد: آثار تاریخی برای ما قابل احترام و باارزش است زیرا هویت دینی و تمدنی ما به شمار می‌رود و همه ما باید تلاش کنیم با همکاری یکدیگر در راستای حفاظت و احیای آن‌ها گام برداریم.
وی عنوان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در راستای حفاظت و احیای آثار تاریخی و بقاع متبرکه‌ای که جزو آثار تاریخی و ماندگار این استان به شمار می‌رود، اقداماتی را انجام داده است تا بتوانیم این آثار را برای همیشه ماندگار کرده و شرایطی فراهم کنیم تا نسل‌های آینده نیز بتوانند از این ظرفیت بهره‌برداری کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در سال‌های گذشته نمایشگاه صنایع دستی در بقاع متبرکه این استان برگزار شده که بازدیدکنندگان خوبی نیز داشته است زیرا در ایام تعطیلات مسافران و زائران زیادی از اقصی نقاط کشور از بقاع متبرکه بازدید می‌کنند.
نوروزی با اشاره به لزوم انجام برخی از اقدامات عمرانی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین گفت: برخی از بقاع متبرکه این استان مانند امامزاده حسین (ع) نیازمند مرمت و بازسازی است و با توجه به بازدیدکنندگان زیادی که از داخل و خارج استان قزوین حتی خارج از کشور دارد باید شرایطی فراهم شود تا فعالیت‌های عمرانی موردنیاز این امامزاده سریع‌تر انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: برخی از بناهای تاریخی مانند مدرسه سردار نیز نیازمند اقدامات عمرانی است و برای انجام این قبیل اقدامات عمرانی باید با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین هماهنگ باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: سرداب امامزاده حسین (ع) نیز وضعیت خوبی ندارد و با توجه به اینکه یکی از خیران اعلام آمادگی کرده تا هزینه‌های مرمت آن را متقبل شود، باید با هماهنگی دو دستگاه اجرایی نسبت به اجرایی این پروژه عمرانی اقدام کنیم.
نوروزی یادآور شد: به منظور پیشرفت در امور باید تمام موارد مشترک بین دو دستگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اوقاف و امور خیریه احصا شده و نسبت به رفع مشکلات هر یک به ترتیب اولویت اقدام شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها