توضیحات آموزش‌وپرورش درخصوص فراخوان احصای اطلاعات فرزندان ایثارگران
سامانه اعلام شده از سوی آموزش‌وپرورش برای احصای اطلاعات مشمولین ماده ۴۸ قانون مقررات مالی دولت صرفاً برای جمع‌آوری اطلاعات فرزندان فرهنگیان ایثارگر است، برای ثبت اطلاعات در این سامانه باید کدپرسنلی فرد فرهنگی ثبت شود.
کد خبر: ۸۵۳۷۷۱۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، طی روزهای اخیر خبری با عنوان تشریح جزئیات سهمیه  آزمون استخدامی آموزش و پرورش منتشر شدکه بر این اساس آموزش‌وپرورش برای احصای اطلاعات مشمولین ماده 48 قانون مقررات مالی دولت فراخوانی را اعلام کرده است.

در خبر فوق،‌محمدحسین کفراشی مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آموزش و پرورش از احصای اطلاعات مشمولین ماده 48 قانون مقررات مالی دولت خبر داده است،‌ این ماده قانونی به چه موضوعی اشاره دارد؟، اظهار داشت:‌ ماده 48 اشاره می‌کند، هرگاه استخدامی در دولت انجام شد باید 25 درصد استخدامی‌ها از میان فرزندان شهدا،‌ آزادگان و جانبازان بالای 25 درصد باشد. آموزش و پرورش امسال برای جذب 5 هزار نفر آزمون استخدامی آمادگی دارد بنابراین از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان آموزش و پرورش خواسته فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند تا مشخص شود در رشته‌هایی که قرار است جذب نیرو داشته باشند، چه‌تعداد از فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان می‌گنجند.

کفراشی گفت:‌ فرزندان فرهنگیان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش دارای اولویت هستند بنابراین ابتدا اولویت با فرزندان شهدا،‌ جانبازان و آزادگان آموزش و پرورش است و پس از آن اولویت با سایرین خواهد بود.از میان 5 هزار نفری که قرار است در آموزش و پرورش استخدام شوند باید 25 درصد از میان خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران بالای 25 درصد باشند.متقاضیان می‌توانند برای تکمیل فرم ثبت‌نام به‌نشانی  http://pdm.medu.ir/portal/home.php?ocode=0&block=employees-child-database مراجعه کنند.

پس از انتشار این خبر تعدادی از  فرزندان فرهنگیان  اعلام کردند که سایت اعلام شده خراب است و زمانی که کد پرسنلی را وارد می‌کنند، اعلام می‌کند، داده موجود نیست.

برای پیگیری بیشتر این موضوع با سید حسن حسینی مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در میان گذاشته شد.

حسینی در این زمینه  گفت: در تلاش هستیم تا بانکی از اطلاعات افرادی که مشمول ماده 48 قانون مقررات مالی دولت می‌شوند، تهیه کنیم که براساس آن فرزندان فرهنگیانی که پدر یا مادرشان شهید، جانباز 25 درصد و بالاتر،‌آزاده و مفقود الاثر هستند، مشمول خواهند شد و کارمندان سایر دستگاه‌ها مدنظر نیستند.

وی ادامه داد:‌هدف از این موضوع صرفاً تهیه بانک اطلاعاتی مربوط است تا بدانیم فرزندان فرهنگیان شاهد و ایثاگر چه تعداد و دارای چه رشته‌های تحصیلی و جنسیتی هستند.

محمد حسین کفراشی مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه  گفت:‌طبق ماده 48 قانون مقررات مالی دولت هر دستگاه موظف است از محل نیروهای ایثارگر خود استخدام داشته باشد بنابراین ابتدا باید ایثارگران آموزش و پرورش شناسایی و بررسی شود، تعداد فرزندان فرهنگیان ایثارگر به چه میزان است.

وی افزود:‌سامانه اعلام شده صرفاً برای فرزندان فرهنگیان است و می‌خواهیم آماری از تعداد آنها را به دست آوریم چرا که طبق قانون ابتدا باید از میان ایثارگران داخل آموزش و پرورش جذب نیرو داشته باشیم و اگر ظرفیت باقی ماند از سایر ایثارگران جذب خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش گفت:‌ فرزندان فرهنگیان که پدر یا مادرشان جزو ایثارگران هستند برای ثبت نام در این سایت کد ایثارگری را وارد نکنند بلکه کد پرسنلی پدر یا مادر خود را وارد کنند که با ثبت این کد اطلاعات مربوط به پدر و مادر آنها نمایش داده می‌شود.

وی تاکید کرد:‌منظور از کدپرسنلی ایثارگر کد پرسنلی فرد فرهنگی است که با ثبت این کد سیستم مشخصات و حتی ایثارگری فرد را مشخص می‌کند.

ارسال نظرات