معاون خدمات شهری شهردار تهران:

خرید زباله سوزها طبق استانداردهای تعریف شده انجام می شود

معاونن خدمات شهری شهردار تهران گفت:خرید زباله سوزها طبق استانداردهای تعریف شده انجام میشود و یکی از این استاندارها را سازمان محیط زیست تعریف می کند، اگر برای زباله سوزها از سازمان مذکور مجوز گرفتم که کسی نباید اما و اگر بیاورد.
کد خبر: ۸۵۳۷۷۵۵
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی عبدالهی  با بیان اینکه در دنیا بیش از 2 هزار و 400 دستگاه زباله وجود دارد و ما نسبت به عملکرد سایر کشورها عقب هستیم، اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوبی که در پی استفاده از زباله سوزها رخ می دهد این است که موتور برق را روشن می کند، موتور برق تبدیل به انرژی می شود و روی شبکه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه برخی زباله سوزهای دنیا 50 مگاوات برق تولید می کنند این در حالی است که زباله سوز احداث شده در تهران 3 مگا وات تولید برق دارد، ادامه داد: وجود زباله سوزها در کشور می تواند اثرات مثبتی به ویژه در حوزه محیط زیست به همراه داشته باشد و از آلوده شدن زمین توسط زباله ها جلوگیری کند.

معاون خدمات شهری شهردار تهران تصریح کرد: بر اساس مطالعات جامع و کاملی که انجام دادیم برای ساخت زباله سوز ها امسال 80 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم.

وی درباره چینی بودن زباله سوزها نیز گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از زباله سوزهای دنیا در چین تولید و در کشورهای دیگر نصب می شود، سایر زباله سوزها نیز در کشورهای مختلف اروپایی ساخته می شود اما آنها نیز کوره و امکانات دیگرشان در چین تولید می شود.

عبدالهی خاطرنشان کرد: نباید این تصور وجود داشته باشد که جنس های چینی نا مرغوب است، ما به دنبال سرمایه گذاری 100 درصد هستیم یا اروپایی یا چینی ضمن اینکه استاندارهایی وجود دارد و ما تابع قوانین و مقررات هستیم در این بین یکی از این استاندارها را سازمان محیط زیست تعریف می کند، اگر برای زباله سوزها از سازمان مذکور مجوز گرفتیم که کسی نباید بگوید چرا و اما و اگر بیاورد بنابراین جای نگرانی درخصوص این موضوع وجود ندارد ضمن اینکه نمی توانیم جنسی استفاده کنیم که سازمان محیط زیست آنها را تأیید نکند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار