ابهری:

فقط جای چند جغد در منطقه ۱۲ به دلیل شب مردگی آن خالی است

یک جامعه‌شناس با اشاره به اینکه ۹۰ درصد زباله‌دزدها قاچاقچیان دارو و متکدیانی که کودکان را اجاره می‌دهند در منطقه ۱۲ زندگی می‌کنند، گفت: شب مردگی را به عینه می‌توان در این منطقه مشاهده کرد و تنها جای چند جغد در شب‌های آن خالی است.
کد خبر: ۸۵۳۷۷۶۵
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید ابهری در پنجمین نشست شهر، شهروند و رسانه که در منطقه 12 برگزار شد، اظهار داشت: منطقه 12 که مورد توجه بسیاری از نهادهای پژوهشی قرار گرفته یکی از مناطق حساس است و می‌تواند فرصت خوبی برای گردشگری و هم می‌تواند یک تهدید باشد.

وی افزود: در اطلس آسیب‌های اجتماعی که برای شورای شهر تهیه می‌کردیم به این نتیجه رسیدم که ما یک شهر ظاهری و یک شهر زیربنایی در منطقه 12 داریم. آسیب‌های این منطقه که هم مرکزیت اقتصادی به دلیل وجود بازار در آن است هم وزارت امور خارجه و سازمان‌های دیگر در آن قرار دارند در کنار تهدیدهایی است که در این منطقه مشاهده می‌کنیم. علاوه بر این 65 درصد آسیب‌های منطقه در بافت‌ فرسوده آن است.

این جامعه شناس تصریح کرد: شهرداری تهران خاکریز اول 22 نهاد شده و سایر نهادها و دستگاه‌ها خود را کنار کشیده‌اند و رسانه‌ها باید این واقعیت‌ها را به اطلاع مردم برسانند. 

وی خاطرنشان کرد: 90 درصد زباله‌دزدها، قاچاقچیان دارو، متکدیانی که کودکان را اجاره می‌دهند و ... در منطقه 12 قرار دارند. این در حالی است که گردشگری منطقه 12 می‌تواند این منطقه را احیا کند و به صورت مستقیم برای 8 نفر و غیرمستقیم برای 15 نفر کار ایجاد کند.

وی با اشاره به این‌که اعلام رقم 2.5 میلیون جمعیت شناور روزانه در منطقه 12 اشتباه است و به عقیده بنده این رقم بیش از اینهاست، گفت: شب مردگی را به عینه می‌توان در اینجا مشاهده کرد و فقط جای چند جغد خالی است.

ابهری با اشاره به اینکه اکثر نقاط بی‌دفاع شهری در منطقه 12 واقع است، گفت: اگر این منطقه دست کشور ترکیه بود روزانه چند هزار نفر توریست از آن بازدید می‌کرد. در حال حاضر نیروی انتظامی می‌تواند یک روزه همه معتادان را جمع‌آوری کند ولی هنوز به کلانتری نرسیده معتادان به محل اولیه خود باز می‌گردند. این در حالی است که معتادان پرخطر به ویژه در هرندی و اودلاجان هم الگوی منفی رفتاری در این منطقه به شمار می‌آیند.

این جامعه شناس خاطر نشان کرد: در راستای طرح انضباط اجتماعی، ساماندهی باربرها، موتوسیکلت‌ها و ممنوعیت ورود خودروها به هسته مرکزی منطقه 12 در دستور کار قرار دارد اما کارهای تشریفاتی مؤثر نخواهد شد. 

وی تصریح کرد: فرصت‌های این منطقه کم نیست و برای اینکه انضباط شهری را بتوانیم در آن پیاده کنیم رسانه‌ها و مردم نیز باید پای کار باشند. از این رو رسانه‌ها باید عواطف و احساسات جامعه را نسبت به این موضوعات تحریک کنند.

علی متقیان مدیر عامل خبرگزاری ایسنا که در این نشست حضور داشت گفت: رسانه وظیفه‌ای دارد که همه به آن واقف هستند؛ زمانی مردم به وسیله جارچی‌ها از وقایع مطلع می‌شدند از این رو می‌توان گفت یک پای آغاز تمدن شهرنشینی اطلاع‌رسانی بوده است.

وی افزود: ضرورت وجود رسانه‌ها بر همه ثابت شده و همه می‌دانند که وظیفه آنها اطلاع‌رسانی شفاف و در میان گذاشتن واقعیت‌ها با مردم است. مردم باید با واقعیت‌ها آشنا شوند و رسانه‌ها نیز به طرفداری از افراد خاص قلم نزنند.

مدیر عامل خبرگزاری دانشجویان ایران با بیان اینکه کار دیگر رسانه نقد منصفانه است نه اینکه عیب‌جویی کند، نق بزند و کوتاه‌بینی داشته باشد چرا که کوتاه‌بینی یک مریضی است که باید درمان شود، تصریح کرد: 80 درصد بافت تاریخی تهران در این منطقه واقع شده است. از این رو به نظر می‌رسد برای اجرای همه طرح‌ها باید یک پیوست رسانه‌ای وجود داشته باشد تا مردم بتوانند از اهداف اجرای یک طرح مطلع شوند. اگر مردم به این موضوعات علم پیدا کنند خودشان از آن طرح‌ها حمایت خواهند کرد.

متقیان تأکید کرد: اگر برای هر طرحی پیوست رسانه‌ای وجود داشته باشد هر حمایتی که لازم باشد در حد توان از طرح در حال اجرا خواهد شد و خبرگزاری دانشجویان ایران این آمادگی را اعلام می‌کند.

ارسال نظرات