پیش بینی بازدید بالای مسافران از پل معلق مشگین شهر

استاندار اردبیل در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در فرمانداری مشگین شهر با تاکید بر آمادگی کامل استقبال از مسافران، از پیش بینی بازدید بالای گردشگران از پل معلق خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۷۸۹۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که با حضور اعضای ستاد در محل فرمانداری شهرستان مشگین شهر برگزار شد، گفت: براساس رتبه بندی وزارت کشور، استان اردبیل از بین 31 استان کشور از نظر ستاد اجرایی خدمات سفر بالاتر از استان های اصفهان، فارس، تهران، البرز و یزد قرار گرفته است.

وی به ضرورت ارتقای صنعت گردشگری به وسیله توسعه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغاتی تأکید کرد و افزود: استان‌های قرارگرفته در رده‌های اول تا سوم این رتبه بندی از جمله استان‌های شاخص کشور با پشتیبانی فعالان بخش خصوصی و دولتی هستند که مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان را در عرصه تبلیغات و حوزه تنوع خدمات‌رسانی همراهی کرده اند.

معاون گردشگری استان نیز در این جلسه با اشاره به حجم انبوه ورود مسافران و گردشگران به استان به ویژه شهر سرعین در تعطیلات عید فطر سال گذشته، افزود: باتوجه به نزدیک شدن تعطیلات عید فطر پیش بینی می شود با جمع کثیری از مسافران در مشگین شهر مواجه شویم که در این راستا تمهیدات لازم انجام شده و توسط دستگاه‌های اجرایی عضو ستادخدمات سفر پیگیری می‌شود.

قادر تقی زاده به برگزاری نخستین ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سال 94 با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در محل استانداری اردبیل با حضور اعضای این ستاد اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر برگزاری ستاد شهرستانی در سرعین و پیش بینی یک سری از مصوبات در رابطه با ارائه خدمات بهینه برای گردشگران در تابستان، سومین جلسه ستاد استانی نیز فردا سه شنبه 16 تیر ماه در محل فرمانداری شهر اردبیل برگزار می شود.

وی به ضرورت تشکیل کمیته های 9 گانه ستاد اجرایی خدمات سفر در مرکز استان و شهرستان ها تأکید کرد و افزود: طرح تابستانه "ارتقاء خدمات گردشگری ستاد اجرایی خدمات سفر" را برای 18 دستگاه اجرایی و فرمانداران شهرستان های 10 گانه استان به عنوان رؤسای این ستاد ابلاغ کرده ایم.

دانش پل معلق مشکین شهر دست‌آورد متخصصان ایرانی

در ادامه این جلسه استاندار اردبیل اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته، استان اردبیل میزبان هزاران مسافر و گردشگر در ایام تعطیل خواهد بود و ارائه خدمات مناسب سفر به جمع کثیر مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است و تمام دستگاه های اجرایی باید با تمام نیرو در جهت ارائه سرویس به مسافران از آمادگی لازم برخوردار باشند.

مجیدخدابخش، استان اردبیل را با داشتن قابلیت ها و ظرفیت های بسیار یکی از پرجاذبه ترین استان ها در بخش گردشگری و اکوتوریسم در کشور معرفی کرد و افزود: امید می‌رود این استان با بهره‌مندی از آثار تاریخی گران بهایی چون بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، بفعه شیخ حیدر در مشگین شهر، انواع مناظر بکر و دیدنی در دامنه سبلان و منابع عظیم آب های گرم معدنی و برند گردشگری پل معلق در آینده‌ای نزدیک به عنوان استانی با رتبه برتر گردشگری در کشور مطرح شود.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان تأکید کرد: در زمینه ارائه خدمات به مسافران باید توجه به سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ خودروها، اقامتگاه‌های موقتی، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، نظارت بر نرخ کالاها، نصب تابلوهای هشدار دهنده در جاده‌های بین شهری، اسکان پایگاه‌های هلال احمر در جاده‌ها و آمبولانس و خدمات اورژانسی و رسیدگی و نظارت بر بهداشت آب‌های گرم معدنی در اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد در سراسر استان به ویژه شهر سرعین و مشگین شهر باشد.

وی ارائه خدمات مناسب به مسافران و گردشگران را به عنوان یکی از راه های مناسب تبلیغ گردشگری استان دارای اهمیت دانست و افزود: با کسب رضایتمندی مسافران از خدمات سفر، شاهد تداوم مراجعه مسافران و تبلیغ مؤثر و بیشتری در زمینه گردشگری به این استان خواهیم بود و در پی آن افزایش گردشگر، سبب رشد اقتصادی و بهبود معیشتی مردم استان خواهد شد.

خدابخش با بیان اینکه با راه اندازی بزرگترین مجموعه و برند گردشگری در مشگین شهر، شاهد ورود هزاران گردشگر در تعطیلات عید فطر و تابستان در سطح استان اردبیل و این شهرستان خواهیم بود، بیان داشت: در سال اخیر راه اندازی این پل باعث غرور گردشگری در سطح استان اردبیل شده است.

وی دانش پل معلق را خاص متخصصان ایرانی معرفی کرد که در سراسر کشور به عنوان یک غرور ملی از آن یاد می‌شود و باید در کنار بهره مندی از جذابیت‌های این پل در زمینه جذب گردشگر از قابلیت‌های آثار تاریخی این شهرستان نیز غافل نشد و در این زمینه نیز باید با اطلاع رسانی اداره میراث فرهنگی و شهرداری در راستای معرفی بیش از پیش پیشینه تاریخی این شهرستان به گردشگران و مسافران گام‌های مثبت و اساسی برداشت.

ارسال نظرات