آتش سوزی 44 هزار هکتار از اراضی جعفرآباد و پارس آباد را تبدیل خاکستر کرد/برومند: قسمتی از خسارت کشاورزان توسط دولت پرداخت می‌شود

آتش سوزی، همزمان در مزارع 15 روستای تابعه جعفرآباد و پارس آباد بیش از 44 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را از بین برد.
کد خبر: ۸۵۳۷۹۳۷
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، آتش سوزی همزمان در مزارع 15 روستای تابع بخش جعفرآباد و روستاهای تابع شهرستان پارس آباد 40 هزار هکتار از اراضی کلش و 4 هزار هکتار از مراتع این مناطق را از بین برد.

آتش سوزی به حدی مهیب بود که حتی بخشی از خانه های روستاییان هم از بین رفت.

از جمله خسارت های برجای مانده این اتش سوزی، آسیب دیدن بخشی از باغت میوه جعفرآباد، آسیب به ادوات کشاورزی کشاورزان، انبار غله و کلش بود.

حبیب برومند نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد در مجلس با اشاره به غیرعمدی بودن آتش‌سوزی اراضی گندم مناطق مغان گفت: قسمتی از خسارت کشاورزان منطقه توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی در دیدار با مردم بیله‌سوار گفت: بیش از 1000 هکتار اراضی گندم بیله‌سوار در آتش‌سوزی‌های اخیر طعمه حریق شد که این آتش‌سوزی 6 میلیارد تومان به کشاورزان بیله‌سوار خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای پرداخت قسمتی از خسارت کشاورزان بیله‌سوار نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته شده، گفت: امیدواریم دولت بخشی از خسارت کشاورزان منطقه را پرداخت کند تا دغدغه و نگرانی‌های کشاورزان منطقه برطرف شود.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هیچ گونه دلیلی بر عمدی بودن آتش‌سوزی مزارع گندم بیله‌سوار وجود ندارد و علت حادثه بی‌احتیاطی برخی کشاورزان در سوزاندن زمین خود بعد از برداشت محصول بوده که با همگام شدن وزش باد موجب آتش‌سوزی مزارع گندم منطقه شده است.

برومند تصریح کرد: متأسفانه تعدادی از کشاورزان منطقه زمین‌های زراعی خود را بیمه نکرده بودند که در این راستا جهاد کشاورزی باید نسبت به بیمه کردن تمام محصولات کشاورزی در دشت مغان اقدام کند تا کشاورزان منطقه نگرانی از بابت خسارت به محصولات خود نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امسال رکورد تولید گندم توسط کشاورزان دشت مغان شکسته شد، گفت: بیش از 800 هزارتن گندم در دشت مغان تولید شده که نشان از عزم کشاورزان منطقه در افزایش تولیدات داخلی است که مسئولان هم باید در این زمینه حمایت‌های لازم را از کشاورزان منطقه داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی دشت مغان بسیار بی‌نظیر است و باید با استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی در دشت مغان توسعه منطقه را رقم بزنیم چرا که توسعه بخش کشاورزی می‌تواند پویایی اقتصاد و اشتغال منطقه را به دنبال داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار