فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع):

برپایی نمایشگاه کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام از برپایی نمایشگاه کنگره شهدای استان در مهرماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۷۹۷۲
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار رضا محمدسلیمانی در حاشیه جلسه بررسی محتوایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس و کنگره شهدای استان، به خبرنگار ما گفت: همزمان با سالروز ورود مقام معظم رهبری به استان، رویداد بزرگ فرهنگی، یعنی کنگره ملی 2400شهید چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار می شود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، افزود: باید زیبایی ها و جلوه های ویژه زندگی شهدا را به شیوه هنرمندانه به نسل حاضر که نه جنگ را درک کرده اند، نه انقلاب را درک کرده اند، نه شرایط آن زمان را درک کرده اند و نه آن موقعیت خاص را آنجا دیده اند، منتقل کنیم.

سردار محمدسلیمانی، تأکید کرد: ما که ادعا داریم شهدا را بیشتر می شناسیم، یعنی بعضی مواقع در زندگی شهدا ورود می کنیم، یک زیبایی ها و جلوه های ویژه ای در زندگی آنها وجود دارد که نتوانسته ایم همه آنها را کشف کنیم. ما مجبور نیستیم الگو از درون قرون وسطی و اساطیر پیدا و معرفی کنیم؛ زیبایی هایی که در این زندگی شهدا وجود دارد را باید انتخاب و معرفی نماییم.

وی، نسل جوان و نوجوان را عاشق و تشنه شنیدن خاطرات دوران دفاع مقدس معرفی کرد و برگزاری کنگره ملی شهدای استان چهارمحال و بختیاری و یادواره های متعدد که به استقبال این یادواره برگزار شده و می شود را بهترین فرصت برای انتقال تجربیات و روحیات و فرهنگ ایثار و شهادت طلبی به نسل حاضر دانست.

این مقام مسئول، تصریح کرد: همزمان با افتتاحیه کنگره، نمایشگاهی در دو بخش؛ دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس در 18 غرفه برپا می گردد.

وی، ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، عرضه عملکرد مردم غیور استان چهارمحال و بختیاری در پیروز انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، دوران بازسازی و اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده سپاه استان، یادآور شد: تمامی اقشار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و در غرفه های خود؛ تاریخ استان، نقش مردم چهارمحال و بختیاری در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سازندگی کشور، راه های مقابله با جنگ نرم، آسیب ها فراروی فضای مجازی، عفاف و حجاب و اختراعات استانی را به نمایش می گذارند.

گفتنی است: مباحث علمی پژوهشی، بهداشت و درمان، صنعت، انتظامی، عشایری، ورزش و جوانان و کودک و نوجوانان از دیگر غرفه های این نمایشگاه خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار