رئیس شورای شهر تهران به تماشای «فصل شیدایی» نشست

مهدی چمران،‌ رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شب گذشته ۱۵ تیر به تماشای نمایش بزرگ فصل شیدایی نشست.
کد خبر: ۸۵۳۷۹۷۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، چمران پس از اجرای این نمایش در سخنانی اظهار داشت: فصل شیدایی دنباله نمایش‌های آیینی است که در کشور اجرا شده‌اند، اما به دلیل اینکه با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، سنت‌های آیینی را با مسائل روز در هم آمیخته و بیان می‌کند از نمایش‌های مشابه متمایز است.

وی افزود:‌ از نظر تکنیک و تکنولوژی و بهره بردن از امکانات نظامی و غیرنظامی،‌ فصل شیدایی یک نمایش بزرگ میدانی است که می‌تواند مخاطب را راضی کند.

چمران همچنین با بیان اینکه اگر نگارش نمایشنامه فصل شیدایی به وی سپرده می‌شد در نوشتن متن به صحنه‌ها انسجام بیش‌تری می‌داد،‌ گفت: به هرحال نمایش‌های میدانی مانند فصل شیدایی، تاثیرات مثبت و اثرگذاری برای مخاطبان به همراه دارد؛ چون مردم تاریخ گذشته خود، وقایع اسلام و حوادث دفاع مقدس را عینا مشاهده می‌کنند و می‌توانند درک درستی از آنها داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با بیان اینکه از نظر تکنیکی و جذبه و صوت، بخش هجوم و حمله به خانه حضرت علی (ع) بسیار تاثیرگذار بود، ادامه داد: به طور کلی تمام بخش‌های این نمایش تاثیرات مناسبی به همراه دارد.

سخنان چمران درباره نمایش فصل شیدایی این‌گونه پایان یافت: بخش جنگ نمایش، چون خلاصه و موجز بود به نظرم قدرت لازم برای انتقال واقعیات دفاع مقدس به مخاطبان را نداشت؛ به هر حال در این نمایش به صورت نمادین به وقایع پرداخته می‌شود و نمی‌توان انتظار بیش‌تری از آن داشت.

سعید اسماعیلی، کارگردان نمایش «فصل شیدایی» نیز با ابراز خرسندی از حضور رئیس شورای شهر تهران در محل اجرای این نمایش میدانی، اظهار امیدواری کرد، پارلمان شهری، نقش فعال‌تری در حمایت از تداوم اجرای این نمایش پربیننده در پایتخت پرجمعیت کشور ایفا کند.

پیش از این، تنی چند از کارگردانان، چهره‌های فرهنگی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان لشکری و کشوری، در کنار هزاران نفر از مخاطبان فصل شیدایی به تماشای این نمایش میدانی و چندرسانه‌ای نشسته‌اند.

نمایش بزرگ فصل شیدایی، شب‌های ماه رمضان در کیلومتر 2 جاده لشگرک اجرا می‌شود. علاقه‌مندان برای دیدن این نمایش می‌توانند عدد 1 را به سامانه 3000419 پیامک کرده و روند ثبت‌نام و شب حضور در این نمایش را پیگیری کنند.

این نمایش به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری، تاریخ را با محوریت توسل به اهل بیت (ع) از هبوط حضرت آدم (ع) تا ظهور حضرت حجت (عج) مرور می‌کند. فصل شیدایی، پیش‌تر در 6 شهر کشور اجرا شده که در استان یزد، رکورد 14 هزار تماشاگر در یک شب را به نام خود ثبت کرده است.

این نمایش، امشب و پس فردا شب (پنجشنبه) به دلیل همزمانی با شب‌های قدر اجرا نمی‌شود، اما چهارشنبه شب اجرا خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار