خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: معیار اساسی زندگی حضرت علی (علیه السلام) معیار حق و باطل است و نباید شخصیت ایشان را در جغرافیای جهان اسلام خلاصه کنیم.
کد خبر: ۸۵۳۸۰۲۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

حجت الاسلام کاظم لطفیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، ضمن تسلیت سالروز شهادت امیرالمومنین علی(علیه السلام) و گرامیداشت لیالی قدر اظهار داشت: شبهای قدر یکی از مهمترین شبهایی است که انسان می تواند بهترین بهره برداری را از آن انجام دهد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: نباید شخصیت امام علی(ع) را در جغرافیای جهان اسلام خلاصه کنیم؛ بلکه شخصیت حضرت علی(ع) فراتر از جغرافیای بشریت باید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حضرت علی(علیه السلام) در تمام ابعاد زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی فراتر از جهان بشریت است، گفت: شخصیت ایشان حتی در زمان پیامبر اکرم(ص) معیار شناخت حق و باطل بوده است و حق و باطل با معیار حضرت علی(علیه اسلام) مشخص می شود.

برخورد قاطع برای دفاع از مظلوم خصوصیت امام علی(ع) است

لطفیان گفت: علم، ایمان، حکمت، خردمندی، عقلانیت و عدالت در زندگی حضرت علی(ع) وجود دارد و ایشان الگوی تمام عیار در زندگی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند.

لطفیان متذکر شد: برخورد قاطع در برابر دفاع از مظلوم، حمایت از بیت المال در برابر ظالمین، سخت گیری در اجرای قانون و دین، ساده زیستی، جهاد و قضاوت از مهمترین اصول زندگی سیاسی و اجتماعی حضرت علی(ع) است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه معیار اساسی رفتار حضرت علی (ع) در برابر دوست و دشمن بر اساس انصاف بوده است، یادآور شد: ایشان در خرج کرد بیت المال هیچ تعارفی با اعضای خانواده و یا دیگران نداشتند و همیشه آنچه که مورد رضایت خداوند است را انجام می دادند.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) در میدان جهاد هیچ وقت شروع کننده جنگ نبود وهر چه شمشیر زد برای دفاع از مظلوم و در راه دین اسلام و خدا شمشیر می زد و در جبهه جهاد در مقام دفاع از دین خدا آمده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها