خبرهای داغ:
منابع مصری گزارش دادند که مسئولان مصر در ادامه سرکوب اعضای جماعت اخوان المسلمین، ۹۱ عضو این جماعت را طی ۲۴ ساعت گذشته بازداشت کردند.
کد خبر: ۸۵۳۸۰۹۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک منبع امنیتی گفت که 27 عضو جماعت اخوان المسلمین طی ساعات اولیه صبح روز دوشنبه در استان های اسماعیلیه (شرق) ، البحیره (دلتا مصر) و سوهاج (جنوب) بازداشت شدند.

این منبع افزود که دادستانی کل دستور بازداشت موقت این افراد به مدت 15 روز برای اجرای تحقیقات را صادر کرده و آنها را به تحریک به کودتا علیه نظام حاکم و تخریب تاسیسات عمومی متهم کرده است.

پیش از این وزارت کشور مصر یکشنبه شب در بیانیه ای دستگیری 52 نفر از کسانی که آنها را «رهبران مرکزی جماعت اخوان المسلمین» خواند، اعلام کرد.

این وزارتخانه در بیانیه ای در صفحه فیس بوک خود نوشت که «باند خوشه ای» وابسته به جماعت اخوان المسلمین متشکل از 12 نفر به رهبری «رجب الحمصانی» دستگیر شد.

این در حالی است که اخیرا سازمان عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد که تظاهرات های مردمی در مصر به بازداشت های جمعی تبدیل شده و فعالان جوان در پشت میله های زندان هستند و این امر گواه بر این است که دولت مصر به یک دولت سرکوبگر تبدیل شده است.

در این گزارش به بازداشت بیش از 41 هزار نفر از سال 2013 تا کنون و محاکمه غیر عادلانه آنها اشاره شده و آمده است که مسئولان مصر از اواسط 2015 موج جدید بازداشت ها را آغاز کرده و حدود 170 نفر را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

بر پایه این گزارش، سرکوبگری دولت مصر علیه اسلامگراها از جولای 2013 همزمان با عزل محمد مرسی آغاز شد و سپس به کل صحنه سیاسی رسید.

عفو بین الملل در گزارش خود آورده است که مصر فعالان سیاسی را زندانی کرده است در حالیکه جامعه جهانی و رهبران جهان و حتی شورای حقوق بشر سکوت اختیار کرده‌اند.

این سازمان همچنین اقدام همپیمانان مصر از جمله غربی‌ها مبنی بر رقابت در زمینه فعالیت‌های تجاری سودآور در مصر به خصوص فروش تجهیزات به پلیس مصر جهت اجرای این تجاوزات و نقض حقوق بشر را محکوم کرد.

انتشار این گزارش در حالی است که اخیرا کمیته حمایت از روزنامه نگاران اعلام کرد که تعداد روزنامه نگاران در زندان‌های مصر از سال 1990 تا به امروز، بی‌سابقه است.

بر اساس آماری که کمیته مذکور در اوایل ماه ژوئن بدست آورده است، دستکم 18 روزنامه نگار بنا به دلایلی مرتبط با فعالیت رسانه ای خود در پشت میله های زندان هستند که این رقم از سال 1990 که این کمیته ثبت اطلاعات مربوط به روزنامه نگاران را آغاز کرده، بی‌سابقه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها