خبرهای داغ:
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به سازمان‌های یهودی آمریکا اقدامات صورت گرفته برای تحریم اسرائیل را با حملاتی که اوایل ژانویه در پاریس اتفاق افتاد، مقایسه کرده است.
کد خبر: ۸۵۳۸۱۰۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اسپاتنیک، هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال آینده با ارسال نامه سرگشاده ای به سازمان های یهودی آمریکا، مخالفت خود را با تلاش های جنبش تحریم اسرائیل اعلام کرد و افزود: اسرائیل نباید با دوره آپارتاید در آفریقای جنوبی مقایسه شود.

کلینتون همچنین اقدامات جنبش تحریم اسرائیل در اعتراض به اقدامات تل آویو را با حملات ژانویه در پاریس مقایسه کرده است.وی در این نامه نوشته است: همان طور که می دانید، جنبش تحریم اسرائیل به دنبال مجازات اسرائیل و دیکته کردن این مساله است که اسرائیلی ها و فلسطینی ها چگونه باید مسائل اصلی مورد مناقشه خود را حل و فصل کنند.

جنبش تحریم اسرائیل، یک کمپین جهانی علیه جنایات رژیم صهیونیستی است و خواستار پایان اشغالگری های اسرائیل در سرزمین های فلسطینی شده است. این جنبش همچنین خواستار حق بازگشت آوارگان فلسطینی به اراضی خود شده است.

کلینتون افزود: مقابله با این گونه اعتراضات باید در اولویت باشد. من هم از تلاش هایی که قصد دارد اسرائیل را با دوره آپارتاید آفریقای جنوبی مقایسه کند، بسیار نگران هستم. اسرائیل یک دموکراسی پویا است که در منطقه ای قرار گرفته است که تحت تسلط استبداد است. اسرائیل با تهدیداتی روبرو است که موجودیت آن را به خطر انداخته است.

وزیر خارجه سابق آمریکا تاکید کرد: به خصوص در زمانی که احساسات ضد یهودی در سراسر جهان به ویژه اروپا رو به افزایش است، ما باید تلاش های زیادی برای مقابله با تضعیف اسرائیل و قوم یهود انجام دهیم.

کلینتون در این نامه یادآور شد: تنها شش ماه قبل بود که 4 یهودی در سوپرمارکت کوشر پاریس هدف قرار گرفته و کشته شدند.

اظهارات کلینتون در شرایطی است که بر اساس آمارهای سازمان ملل، طی سال 2014 میلادی شهروندان فلسطینی بیشتری نسبت به سال های پس از جنگ روزه در سال 1967 میلادی به شهادت رسیده اند. بر اساس اعلام سازمان ملل، سال گذشته حداقل 2314 فلسطینی کشته و 17125 نفر نیز زخمی شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها