خبرهای داغ:

مقاومت ۵۱ روزه ملت فلسطین در غزه یک ساله شد

امروز سه شنبه ۷ جولای مصادف با نخستین سالروز تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه است که این رژیم طی ۵۱ روز جنایت دیگری را رقم زده و نزدیک به ۲۳۰۰ فلسطینی را شهید و حدود ۱۱ هزار نفر دیگر را زخمی کرد.
کد خبر: ۸۵۳۸۱۰۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، رژیم صهیونیستی سال گذشته در چنین روزی آغاز عملیات موسوم به «صخره سخت» علیه نوار غزه را اعلام و هزاران نفر از سربازان خود را فراخوانده و مخازن هواپیماهای جنگی خود را برای رقم زدن جنایت وحشیانه دیگر علیه فلسطینیان آماده کرد.

جنگ با ترور شیهد «محمد سعید شعبان» فرمانده نیروهای کماندو دریایی گردان های القسام آغاز شد و مقاومت فلسطین نیز به آن واکنش نشان داد.

گردان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز به این عملیات پاسخ داده و اجرای عملیات «البنیان المرصوص» را آغاز کرد و طی آن شهرک ها و شهرهای اسرائیل به خصوص تل آویو را با شلیک ده ها موشک پیشرفته هدف قرار داد و در اثر آن تعداد زیادی از شهرک نشینان کشته و یا زخمی شدند، پرواز هواپیماهای مسافربری از فرودگاه بن گورین و بالعکس متوقف شد.

در جنگ غزه چهره حقیقی رژیم اشغالگر آشکار شد و این رژیم صدها خانه را به روی ساکنان آن ویران کرده و غیرنظامیان بی دفاع را قتل عام کرد و آنگونه که گزارش های حقوقی بین المللی نشان می دهد رژیم صهیونیستی در این جنگ از موشک های ممنوعه بین المللی علیه غیرنظامیان بی دفاع استفاده کرد.

این رژیم در مرحله نخست از طریق بمباران، تخریب خانه ها و قتل غیرنظامیان موفق نشد پاسخ مقاومت به این جنایت ها را متوقف سازد و پس از گذشت 2 هفته از آغاز جنگ وارد یک عملیات نظامی زمینی شد در حالیکه در این جنگ آمادگی مقاومت فلسطین برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و حجم موشک ها و تونل های هجومی آن آشکار شد و صهیونیست ها را غافلگیر کرد.

مقاومت فلسطین در این جنگ همچنین با بکار بردن شیوه های پیشرفته مقاومت از طریق ارسال هواپیمای شناسایی به داخل اراضی اشغالی و علاوه بر آن همکاری و اجرای عملیات های مشترک بین گروه های مقاومت از جمله گردان های القدس و القسام، صهیونیست ها را بیش از پیش متحیر کرد.

پس از گذشت 51 روز از وحشی‌گری صهیونیست ها در نوار غزه، با وساطت مصر جنگ متوقف و توافق آتش بس بین گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی امضا شد.

خسارت‌های غزه

در نتیجه تعطیلی بخش تولید و فعالیت های اقتصادی و نیز تعطیلی تاسیسات اقتصادی در بخش های مختلف اعم از تجاری، صنعتی، گردشگری، زراعی، خدماتی و مصرفی، روزانه حدود 7.6 میلیون دلار به تولید داخلی غزه خسارت وارد شد که مجموعا به حدود 387 میلیون دلار در دوره این جنگ رسید.
گذشته از آن رژیم صهیونیستی به اقتصاد فلسطین خسارت های مستقیمی وارد آورده و بیش از 500 تاسیسات اقتصادی بزرگ و استراتژیک را به طور کامل و یا جزئی تخریب کرد.

تاخیر در بازسازی ویرانه‌های جنگ

پس از توقف جنگ 51 روزه علیه نوار غزه، کنفرانس کشورهای کمک کننده مالی در قاهره پایتخت مصر برگزار شد و شرکت کنندگان در این کنفرانس متعهد شدند 5.4 میلیارد دلار برای بازسازی غزه کمک کنند اما تا کنون تنها بخش ناچیزی کمک مالی به خانواده هایی که خانه های آنها خسارت های جزئی متحمل شده بود، پرداخت شد و عملیات بازسازی ویرانه های غزه و خانه هایی که به طور کامل تخریب شده اند هنوز اجرایی نشده است.
محاصره تحمیلی بر نوار غزه از جمله موانع بر سر راه بازسازی نوار غزه است در حالیکه بر اساس آمارهای بدست آمده 22 جمعیت خیریه در جنگ غزه تخریب شده، و 475 هزار نفر نیز آواره شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار