خبرهای داغ:
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز ۳ دلار کاهش یافت و به ۱۱۶۸ دلار در هر اونس رسید.
کد خبر: ۸۵۳۸۱۳۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز، در حالی که بازارها در انتظار شنیدن اخبار جدید از نشست حوزه یورو هستند تا ببینند که آیا در روند حل بحران بدهی یونان پیشرفتی به دست آمده یا نه، قیمت طلا امروز کاهش یافت، با این حال چشم انداز بازار افزایشی است.

در حالی که نگرانی ها از سرایت بحران یونان به دیگر کشورها محدود است، بازار طلا هنوز شاهد افزایش قابل توجهی از ناحیه این بحران نبوده است. تقویت ارزش دلار نیز در جلوگیری از رشد قیمت طلا موثر بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 3 دلار کاهش به رقم 1168 دلار رسید. فلز زرد در اوایل روز دوشنبه پس از انتشار نتایج رفراندوم یونان  تا 0.6 درصد رشد قیمت داشت، اما  در پایان معاملات دیروز بخش عمده این افزایش خنثی شد و تنها رشد قیمت محدود 0.2 درصدی به ثبت رسید.

هووی لی، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز گفت، حرکت قیمت ها نشان می دهد که طلا حتی در مواجهه با آشفتگی های بازار نمی تواند رشد خود را حفظ کند.

لی افزود: «این موضوع در عین حالی که نشان می دهد طلا بخشی از جذابیت خود به عنوان دارایی بدون ریسک را از دست داده است، مهمتر از آن نشان دهنده کاهش علاقمندی به طلا به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری است.»

دیگر عامل عدم افزایش قیمت طلا احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در اواخر امسال است که تقاضا برای دلار را افزایش خواهد داد و جذابیت فلز زرد را پایین خواهد آورد.

در روزهای اخیر، تضعیف ارزش یورو به دلیل بحران یونان موجب تقویت ارزش دلار شده است.

 شاخص دلار امروز در نزدیکی بالاترین رقم یک ماه اخیر که روز دوشنبه به ثبت رسیده بود در نوسان بود.

فعلا سرمایه گذاران روی نشست حوزه یورو در اواخر امروز متمرکز شده اند و به گفته یک تحلیلگر بازار طلا، هرگونه توافق بر سر حل بحران یونان احتمالا قیمت فلز زرد را به زیر 1150 دلار خواهد رساند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها