خبرهای داغ:

آقای نوبخت، اجازه دهید خبرنگاران اقتصادی سوالات حرفه‌ای بپرسند

انتظار نداشتیم، نشست هفتگی سخنگوی دولت با خبرنگاران سیاسی و دولت بهانه‌ای شود تا امکان پرسش های حرفه‌ای و چالشی خبرنگاران اقتصادی از سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گرفته شود.
کد خبر: ۸۵۳۸۱۴۳
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از تسنیم، شاید بتوان از برگزاری نشست‌های تخصصی سخنگوی دولت با خبرنگاران اقتصادی در سال گذشته به‌عنوان یکی از اقدامات در خور توجه در دولت یازدهم یاد برد، نشست‌هایی که در آن نوبخت هر از چند گاهی در جمع خبرنگاران اقتصادی حاضر می‌شد و به سئوالات حرفه‌ای و بعضا چالشی خبرنگاران پاسخ می‌داد.

این در حالی است که در حدود 4 ماه سپری شده از سال 94 سخنگوی دولت این عادت پسندیده را کنار گذاشته و به بهانه ایجاد نظم در پاسخگویی، نشست‌های خبری هفتگی را با خبرنگاران حوزه دولت و سیاسی برگزار کرده است.

البته دیروز سرانجام طلسم عدم برگزاری نشست تخصصی با خبرنگاران اقتصادی شکسته شد و نوبخت به‌منظور تشریح سیاست‌های برنامه ششم در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رودرروی خبرنگاران اقتصادی نشست.

نکته جالب توجه در این نشست که آنرا با نشست‌های سال گذشته متمایز کرد این بود که رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پس از ارائه توضیحاتی در رابطه برنامه ششم توسعه، فقط به یکی دو سئوال خبرنگاران پاسخ داد و توضیحات بیشتر را به نشست هفتگی موکول کرد. همان نشستی که در آن خبری از خبرنگاران اقتصادی نیست و خبرنگاران حوزه دولت و سیاسی با سئوالات کلی حضور دارند.

از آن‌جاکه حوزه مسئولیت آقای نوبخت بیشتر اقتصادی است تا سیاسی این سئوال مطرح می‌شود که چرا و به چه علتی فضایی ایجاد نمی‌شود تا خبرنگاران اقتصادی سئوالات حرفه‌ای، اقتصادی و البته چالشی را مطرح کنند. در نشست‌های هفتگی سخنگوی دولت صرفا یک سری سئولات کلی در حوزه اقتصاد پرسیده می‌شود که نه خیلی حرفه‌ای (در حوزه اقتصادی) و نه چالشی است و البته هر مسئولی به راحتی می تواند پاسخ‌های کلی به این سوالات بدهد. با توجه به آنچه گفته شد به نظر می‌رسد برگزاری نشست‌های جداگانه ماهانه با خبرنگاران اقتصادی به همراه پرسش و پاسخ یکی از ضرورت‌هاست.

لازم به ذکر است که آقای نوبخت پیشتر در مواردی تاکید کرده بودند که نشست هایشان با خبرنگارای اقتصادی را افزایش می دهند و حتی در مواردی تاکید کرده که این نشست ها را ماهانه تشکیل خواهند داد.

نشست‌هایی که تا سال گذشته به‌صورت جسته‌ و گریخته از سوی سخنگوی دولت برگزار می‌شد و وی به پرسش‌های اقتصادی و چالشی پاسخ می‌داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار