خبرهای داغ:
مدیر مرکز مستند سوره گفت: مستند «نسل سوم» روایت انسان‌هایی است که در زمان جنگ ویتنام اصلا در دنیا نبودند ولی امروز به‌واسطه همان جنگ دچار آسیب های بسیار جدی شده‌اند.
کد خبر: ۸۵۳۸۱۵۵
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن یزدی مدیر مرکز مستند سوره حوزه هنری با اعلام خبر ساخت مستندی درباره جنایات آمریکا در ویتنام گفت: مستند «نسل سوم» درباره امتداد جنگ ویتنام در زندگی مردم این کشور است و نشان می‌دهد که خرابی جنگ‌ها فقط محدود به دوره خود نمی‌شود.


وی گفت: شاید یکی از ویژگی های جنگ هایی که آمریکایی ها در آن دخیل هستند این باشد که معمولا این جنگ ها محدود به زمان خود نیستند و تا ده‌ها سال نتایج خسارت بار آن ادامه دارد که این موارد را در عراق و افغانستان و حتی ایران هم شاهد هستیم.


یزدی گفت: آمریکا در زمان جنگ ویتنام، منطقه وسیعی از جنگل های این کشور را با سم دی اکسین (عامل نارنجی) مورد حمله قرار داد که به جهت وسعت منطقه و میزان استفاده از این سم، بزرگ‌ترین حمله شیمیایی جهان لقب گرفت.


وی افزود: این سم در آب و خاک و محل سکونت مردم منتشر و ماندگار شد و مشکلات زیادی را برای آن‌ها به وجود آورد تا جایی که نسل‌های بعدی این مردم نیز تا امروز از این جنگ آسیب های جدی دیده‌اند.


مدیر مرکز مستند سوره ادامه داد: برخی نوزادان متولد شده بعد از جنگ به‌واسطه اثرات این سم در والدین خود تبدیل به موجوداتی شدند که به علت شکل و شمایل عجیب آن‌ها به کودکان هیولایی معروف شدند. از این نوزادان عده ای به سرعت از دنیا می رفتند ولی برخی شان هم زنده ماندند ولی به‌واسطه نقص عضو جدی مجبورند تمام دوره زندگی خود را با رنج ادامه دهند.


یزدی گفت: مستند «نسل سوم» روایت انسان‌هایی است که در زمان جنگ ویتنام اصلا در دنیا نبودند ولی امروز به دلیل همان جنگ دچار آسیب های بسیار جدی شده‌اند و این نشان می دهد  که چطور بعد از گذشت 40 سال از اتمام جنگ ویتنام مردم این کشور هنوز تاوان جاه‌طلبی‌های آمریکا را می دهند.


مدیر مرکز مستند سوره ادامه داد: این مستند دوبله شده و قرار است از تلویزیون پخش شود.
وی گفت: مستند «نسل سوم» حدود 45 دقیقه است و تهیه کنندگی و کارگردانی آن با آقای محمدعلی هاشم زهی بوده که در مرکز مستند سوره حوزه هنری تولید شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها