خبرهای داغ:
سالاری در جلسه امروز شورای شهر:

ساختمان جدید مجلس موجب سرافکندگی معماری ایرانی‌اسلامی می‌شود

رئیس کمیسیون معماری شورای شهر تهران با انتقاد از بکارگیری نمای شیشه و کامپوزیت در ساختمان جدید مجلس گفت: این ساختمان با آن هیبت تبدیل به بنایی عجیب و غریب خواهد شد که موجب سرافکندگی نظام و معماری ایرانی و اسلامی نیز خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۳۸۱۷۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد سالاری در یکصدو شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به مجلس شورای اسلامی از عدم اجرای مقررات مربوط به نما در احداث ساختمان جدید انتقاد کرد و گفت: با توجه به اینکه وظیفه مجلس قانونگذاری است باید رعایت قانون و قانون‌پذیری از صفات ذاتی آن باشد. همچنین باید توجه داشت که مقام معظم رهبری بارها به تمامی نهادها، سازمان‌ها و قوای سه‌گانه و همچنین در دیدار با اعضای شورای شهر تهران بر رعایت قوانین مربوط به نماهای شهری تاکید کردند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ساختمانی که در محل فعلی مجلس شورای اسلامی به منظور توسعه فضای این نهاد با مساحتی بالغ بر 298 هزار متر مربع بدون توجه به قوانین و ضوابط نما و به صورت یک ساختمان شیشه‌ای و کامپوزیتی بی‌هویت در حال احداث است. قطعا رعایت مبانی شهرسازی و معماری ایرانی - اسلامی در محلی که به عنوان پارلمان ملی کشور مطرح است باید یکی از اولویت‌های مجلس باشد.

وی افزود: این در حالیست که علیرغم مکاتبات شهرداری تهران با مجلس و حضور مسئولان فنی مجلس احداث ساختمان در منطقه 12 و معاونت شهرسازی و معماری، متاسفانه به قانون تمکین نکردند و یک ساختمان تمام شیشه‌ای را بنا می‌کنند که هیچ کدام از مفاد و مبانی معماری ایرانی - اسلامی را مد نظر قرار نداده است.

سالاری تصریح کرد: این در حالیست که بر اساس مقررات ملاک عمل سالیان گذشته ساختمان‌های شاخص که بالای 12 طبقه و یا 20 هزار متر مربع هستند مکلف به حضور در کمیته نمای معاونت شهرسازی و معماری و همچنین ملزم به رعایت قوانین مربوط به نما هستند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران افزود: نمای ساختمان‌ها باید در کمیته نما مورد بررسی قرار گیرد و طبق ضوابط مورد نیز ساختمان‌های دولتی نیز مکلف به پیروی از این قانون هستند قاعدتا مجلس شورای اسلامی نیز باید این ضوابط را بویژه د رحوزه اجرای نما رعایت کند چرا که این ساختمان به یک سمبل تبدیل خواهد شد. همانطور که ساختمان مجلس در کشورهای دیگر سمبل و نمادی از معماری آنهاست و ما با این معماری غنی فقط یک ساختمان با شیشه و کامپوزیت بنا کرده‌ایم که با آن هیبت تبدیل به یک ساختمان عجیب و غریب و موجب سرافکندگی نظام و معماری ایرانی - اسلامی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار